لزوم تقویت زیرساختهای ارتباطی و ارتقاء سامانههای پاسخگویی
سپیدارآنلاین: گروه اجتماعی
مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی از اداره کل راه و شهرسازی استان البرز بازدید کرد.
مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی طی سفر یک روزه به استان البرز در راستای سامانه فوریت های اداری و استخدامی ( فواد ۱۲۸) از اداره کل راه و شهرسازی استان البرز بازدید کردند.
در راستای نظارت بر عملکرد سامانه فوریتهای اداری و استخدامی (فواد ۱۲۸)، ناصر رضایی، مدیرکل دفتربازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی، در راس هیاتی، با حضور در استان البرز از اداره کل راه و شهرسازی این استان بازدید بهعمل آوردند. در این بازدید که با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز معاونین، روسای ادارات و جمعی از مدیران واحدهای اجرایی برگزار شد، روند پاسخگویی به درخواستهای مردمی، نحوه رسیدگی به شکایات، و میزان رضایتمندی اربابرجوع از طریق سامانه فواد ۱۲۸ مورد بررسی دقیق قرار گرفت. رضایی ضمن ابراز رضایت کامل از عملکرد اداره کل راه و شهرسازی استان البرز، اقدامات این مجموعه را در زمینه ارتقاء سطح خدماترسانی، شفافسازی فرآیندهای اداری، و تعامل مؤثر با شهروندان، قابل تقدیر دانست. وی همچنین از تلاشهای مدیران و کارکنان این اداره کل در راستای تحقق اهداف وزارتخانه قدردانی کرد.
شایان ذکر است سامانه فواد ۱۲۸ درگاه رسمی ثبت و پیگیری گزارش های مردمی درباره تخلفات اقتصادی و مفاسد اداری در سطح کشور است. این سامانه با هدف تسریع در مقابله با فساد، افزایش شفافیت و مشارکت عمومی در مبارزه با جرایم اقتصادی راه اندازی شده است. افراد می توانند با استفاده از این سامانه، گزارش های خود را درباره مواردی نظیر قاچاق، احتکار، فرار مالیاتی و پولشویی ارسال نمایند . ثبت گزارش ها به صورت کاملا محرمانه انجام می شود و هویت گزارش دهندگان محفوظ خواهد ماند. مدیرکل بازرسی وزارت راه و شهرسازی در پایان این بازدید، بر لزوم تقویت زیرساختهای ارتباطی، ارتقاء سامانههای پاسخگویی، و استمرار نظارتهای دورهای جهت افزایش رضایتمندی عمومی تأکید نمود. این بازدید در چارچوب سیاستهای نظارتی وزارت راه و شهرسازی و با هدف ارتقاء کیفیت خدمات، افزایش شفافیت اداری و بهبود ارتباط با شهروندان صورت گرفت.