26 فروردین 1394
شماره خبر: 140331

همدلی و همزبانی از ضروریات روح و روان جامعه امروز ایران است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

همدلی و همزبانی از ضروریات روح و روان جامعه امروز ایران است


عضو شورای اسلامی شهر و رئیس شورای شهرستان کرج با تاکید بر اینکه نامگذاری سالها از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی از درایت و تدبیر خاص و عالمانه ای برخوردار است، حرکت در مسیر تحقق منویات، مطالبات و دغدغه های ایشان را نیاز اساسی جامعه امروز ایران اسلامی برشمرد و..
خواستار تقویت همدلی و همزبانی موجود در جهت حل مشکلات خرد و کلان موجود شد. میر ابراهیم صدیق ادامه داد: مقام معظم رهبری همواره از موضع حکمت و مصلحت راهبردهای کلان نظام را تبیین می نماید که یکی از ابتکارات خوب حضرت آقا (مد ظله العالی) نامگذاری هر سال به یک موضوع یا رویکرد خاص است که ایشان در پیام نوروزی خود، سال 94 را با عنوان "دولت و ملت، همدلی و همزبانی" نامگذاری کردند و تقویت روابط مردم و حاکمیت را راهگشای حل بسیاری از مشکلات کنونی کشور در حوزه های مختلف دانستند. رئیس اتحادیه صنف پوشاک فروشان شهرستان کرج با تاکید بر اینکه این نامگذاریها از سر حکمت و مصالح جامعه بوده است و میهن اسلامی را از بسیاری خطرات و تهدیدها مصون نگه می دارد، افزود: به عنوان نمونه معظم له طی چندین سال گذشته محورهای اقتصادی را برای نامگذاری شعار ملی سال برگزیده اند که این موضوع نشان از دغدغه های رهبر فرزانه انقلاب اسلامی نسبت به ضعف های اقتصادی جامعه دارد و ایشان در ادامه تدابیر عالی خویش نسخه «اقتصاد مقاومتی» را برای رونق تولید، اشتغال و ثروت آفرینی ارایه کردند که همگان برای بکارگیری مبانی و سیاست های راهبردی آن وظیفه و رسالت خطیری را بر عهده دارند. رئیس دانشکده حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان "دولت و ملت، همدلی و همزبانی" اذعان داشت: اولاً در بحث وحدت که مصادیق آن همدلی و همزبانی مردم با حاکمیت است، باید گفته شود از ضروریات مهم و راهبردی جامعه امروز ایرانی است؛ چرا که ما در شرایطی قرار گرفته ایم که دشمنان و بدخواهان از طریق تلاش برای ایجاد اختلاف و تفرقه میان مردم با حاکمیت، حاکمیت با حاکمیت و حتی مردم با مردم در صدد دستیابی به اهداف شوم خود بر آمده اند و طبعا ًراه برون رفت و غلبه بر تهدیدات، وحدت آحاد ملت است. به گفته دکتر صدیق، برای شکل گیری وحدت و تحقق همدلی و همزبانی می بایست فرمایشات مقام معظم رهبری مبنای امور و مورد توجه قرار گیرد. از دیگر سو، همسویی و همگرایی مردم و دولت و دیگر قوا با دولت می تواند ضمن ارتقاء قدرت ملی کشور، دولت را که در عرصه روابط بین الملل با چالشهای خاصی به خصوص در عرصه مذاکرات هسته ای، تحریم ها، گروه های خشونت گرای تکفیری و .... مواجه است، تقویت کند. بی شک دولتها و ملتهایی می توانند از این فضا و چالشها عبور نماید که به انسجام سیاسی و اجتماعی دست یابند.
این چهره فرهنگی، اقتصادی در پایان سخنانش بیان کرد: بنده معتقدم برای تحقق منویات رهبری در موضوع شعار ملی سال هم دولت و هم ملت باید گام های اساسی بردارند. دولت بایستی فضای مناسبی را برای مشارکت مردمی در همه عرصه ها به خصوص عرصه سیاسی که ما در سال آینده انتخابات داریم، ایجاد نماید و همچنین در عرصه اقتصادی نیز از طریق اصل 44 قانون اساسی به این انسجام کمک نماید. از طرفی مردم نیز بایست دولت را از خود بدانند و یار و مددکار دولتمردان باشند. طبعاً در چنین فضای دوسویه ای ایست که بستر مناسب برای همدلی و همزبانی بوجود می آید. همسویی دولت و ملت عزم و اراده دولت را مضاعف کرده و می تواند به خدمتگذاری هرچه بیشتر قوه مجریه کمک شایانی نماید.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود