بصیرت ملی و جهادتبیین ماحصل حماسه ۹ دی است
سپیدارآنلاین: گروه گزارش
حماسه ۹ دی دو ارمغان ارزشمند برای ملت ایران به جای گذاشت یکی بصیرت ملی و دیگری جهاد تبیین بود.
: روز نهم دی ماه در تاریخ انقلاب اسلامی با عنوان روز «بصیرت» تبدیل به یوم الله و ماندگار شد. در این روز ماندگار و تاریخی ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی، حماسهای دیگر آفرید و دشمنان خدا و دینش را مأیوس و ناامید ساخت و قلب امام زمان (عج) و نایب بر حقش حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (دامت برکاته) را شاد کرد.این روز میتوان گفت نهم دی، روز غلبه جنود الهی بر جنود کفر است و یکی از راهبردهای مهم مبارزات امام باقر علیه السلام یهود ستیزی و مبارزه با فتنه نفوس یهود است.یکی از مهمترین مناسبتها ۹ دی که بهعنوان روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است و مقاومت، چرا که شاهد حرکت خودجوش مردم در دفاع از مملکت و ولایت بودیم.حماسه ۹ دی دو ارمغا ارزشمند برای ملت ایران به جای گذاشت یکی بصیرت ملی و دیگری جهاد تبیین بود.
مفهوم "حضور مردمی" یکی از مفاهیم اساسی در اندیشه سیاسی مقام معظم رهبری است و ایشان در بسیاری از بیاناتشان، حضور مردم در حوزههای مختلف نظام سیاسی را عامل موفقیّت کشور میدانند.
بصیرت ملی و جهادتبیین ماحصل حماسه ۹ دی است
نکته مهم در حضور حماسی و نهادمند مردم با ساختار سیاسی کشور رابطهای متقابل دارد، یعنی اگر خواهان حضور حماسی آنان در صحنههای دفاع از انقلاب و جمهوری اسلامی هستیم، باید ساختار و نهادهای نظام نیز رویکرد مردمی داشته و مردم احساس کنند که ساختار نظام و قوای سهگانه، برای حضور آنها بستر لازم را فراهم کرده و خواستههای آنان را پیگیری میکند.فتنه ۸۸ از یک منظر، صحنه رویارویی جنگ شناختی و روانی دشمن با اعتقادات سیاسی و دینی مردم ایران بود. هرچند در توسعه و گسترش این فتنه، رسانههای فارسیزبان خارجی نقش اصلی را ایفا کردند و رسانههایی همچون بیبیسی فارسی حتی خبرنگاران خود را در کف خیابانهای تهران گسیل کرده بود تا کمککننده اغتشاشگران باشند، اما دیدیم که این جنگ روانی در مقابل باور و اعتقاد دینی و سیاسی جامعه ایران با حماسه ۹ دی رنگ باخت.در شرایط کنونی نیز جنگ روانی دشمن بیش از هر زمان دیگری گسترش یافته است و با توجه به اینکه اکنون هر فردی از ظرفیت رسانهای برخوردار است و توانایی تولید محتوا در فضای مجازی را دارد و میتواند در جایگاه یک رسانه ایفای نقش کند، مقابله با این جنگ روانی بیش از برخورداری از ابزارهای رسانهای، در بستر جهاد تبیین و افزایش اعتقادات دینی - سیاسی ممکن خواهد بود. این واقعیت را نمیتوان نادیده گرفت که جنگ رسانهای دشمن با همه گستردگی در مقابل افراد صاحب بصیرت و معنویّت رنگ میبازد و رسانه تنها یک وسیله است و این بصیرت است که قبل از هر چیز با افزایش تأمل و معنویت حاصل میشود. بنابراین دعوت جامعه به مطالعه تاریخ و آنچه در حوادث مختلف رخ داده و چهره غرب را برملا کرده، مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است.این همان نکته مهمی است که رهبر حکیم انقلاب مکرر به آن تاکید دارند تا مبادا در میان این جنگ شناختی چند لایه دشمن، مردم تهی خالی کرده و در صورت مواجهه با حوادث مشابه فتنه ۸۸ یا حرکت اغتشاشگران در ۱۴۰۱ برای مدتی هر چند کوتاه، مبهوت و سردرگم باقی بمانند.
دشمن به دنبال براندازی جمهوری اسلامی ایران بود
رئیس حوزه هنری البرز گفت: علت اصلی شکلگیری حماسه ۹ دی در ظاهر انتخابات ۸۸ و اعلام تقلب در انتخابات توسط کسانی بود که پیروز انتخابات نبودند ولی اصل ماجرا براندازی بود.
محمد مهرابی افزود: مخالفان جمهوری اسلامی ایران بر این عقیده بودند که فضای سیاسی ایران در همه زمینهها برای بهرهبرداری و عملیاتی کردن الگوهایی چون انقلاب رنگی آماده است.
وی ادامه داد: در این زمان کشورهای مخالف ایران به حمایت از معترضین برخاسته و این اعتراضها را به آشوب و اغتشاش کشیده شد و چندین ماه کشور دچار درگیریهای خیابانی و غارت و آتش زندن برخی از اماکن بود و عدهای هم به قتل رسیدند.همچنین وی یکی از مهمترین روشهای رویارویی با فتنه را دشمن شناسی عنوان کرد و اظهار کرد: اگر شناسایی دشمن بدرستی صورت بگیرد، برنامههای آنها قابل پیش بینی است و جامعه غافلگیر نمیشودوی داشتن بصیرت فکری و عملی را یکی از راههای مقابله با دشمن برشمرد و گفت: اگر مردم در حوزه سیاسی و رسانهای بصیرت داشته باشند به سادگی میتوانند انواع فتنهها را تشخیص دهد و به سادگی فریب هر بازی را نمیخورند.وی در با تاکید بر اینکه ۹ دی فقط یک تاریخ نیست بلکه یک دانشگاه دشمن شناسی است اذعان داشت: حضور مردم نشان داد که درست در روزهایی که همه حرمتها شکسته شد و فضا چنان آشفته بود که هر کسی که مشکلی با نظام داشت، میتوانست از فرصت به دست آمده استفاده کند و مشکلش را نشان بدهد و علیه نظام شعار بدهد، پشتوانه انقلاب اسلامی هستند.این مسئول تصریح کرد: کسانی در حماسه ۹ دی به خیابان آمدند و از نظام و رهبری دفاع کردند که شاید از وضعیت معیشتی و مادی خود شکایت داشته باشند، اما آمدند اگر جایگاه بصیرت و بیداری را در دفاع از نظام بویژه در جنگ نرم، بالاتر از دینداری بدانیم به افراط سخن نگفتهایم، زیرا دیندار، بصیر و بیدار است که میتواند حق را از باطل تمیز دهد و از حق حمایت کند.
منبع مهر