28 آبان 1396
شماره خبر: 187093

اخبار کوتاه از آموزش و پرورش البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

اخبار کوتاه از آموزش و پرورش البرز


مدیران آموزش و پرورش البرز در زمینه اجرای طرح ضربتی شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل، عدم قطع انشعاب های گاز، آب و برق مدارس و کارگاه آموزشی طرح نماد در مدارس سخن گفتند.
طرح ضربتی شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل
مدیر آموزش و پرورش اشتهارد گفت: طرح شناسایی ضربتی کودکان بازمانده از تحصیل در مدارس این شهرستان آغاز شد. مهدی شاه بختی افزود: طرح ضربتی شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل، برنامه ای کشوری است ولی در اشتهارد با توجه وجود اتباع افغانی، از گستردگی خاصی خود برخوردار است. وی هدف از اجرای این طرح را جا نماندن کودکان ایرانی و اتباع خارجی از تحصیل ذکر کرد.مدیر آموزش و پرورش اشتهارد ادامه داد: در سال تحصیل 97-96 به دلیل مهاجرپذیر بودن شهرستان شاهد رشد 8 درصدی دانش آموزان هستیم. شاه بختی تصریح کرد: هر ساله تعدادی از کودکان لازم التعلیم جذب مدارس نمی شوند که با برنامه ریزی و شناسایی کودکان سعی می کنیم طی چند سال متوالی تمامی آنان را جذب کنیم تا کودکی از مدرسه و سواد محروم نماند. وی اضافه کرد: در شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل در اشتهارد نیاز به همکاری و مشارکت همه دستگاه های اجرایی و مردم در مناطق شهری و روستایی داریم این شهرستان داریم تا کودکی حتی یک نفر از تحصیل باز نماند. وی یاد آور شد: شهرستان اشتهارد 8 هزار و 500 دانش آموز دارد.
** انشعاب های مدارس نباید به علت بدهی قطع شود.
مدیر آموزش و پرورش ساوجبلاغ گفت: در هشتمین نشست شورای اموزش و پرورش شهرستان ساوجبلاغ که با حضور کلیه اعضا تشکیل شد خواستار عدم قطع انشعاب های آب، برق وگاز مدارس به دلیل بدهی شد. عیسی بابالو افزود: در این نشست فرماندار ساوجبلاغ که رئیس شورای آموزش و پرورش این شهرستان است بر عدم قطع انشعاب آب ، برق یا گاز هیچ مدرسه ای به خاطر بدهی قطع شود، تاکید کرد.
وی با بیان اینکه هزینه ها در مدارس باید مدیریت شود ، خاطر نشان کرد: هدف همه دستگاه های اجرایی خدمت رسانی به اقشارمختلف مردم است و آموزش وپرورش و دانش آموزان بخش مهمی از این مردم هستند. وی تصریح کرد: خدمات رسانی به مدارس موجب می شود که این دستگاه مهم درنهایت آرامش به کار خود بپردازد. مدیر آموزش و پرورش ساوجبلاغ در ادامه گفت: با وجود تعهدات قانونی،پرداخت هزینه انشعابات مدارس در شهرجدید هشتگرد بر عهده شرکت عمران این شهر بوده و درسایر مدارس از طریق اداره کل نوسازی مدارس اقدام خواهد شد. بابالو درخصوص بدهی های گذشته برخی مدارس ساوجبلاغ اظهار کرد: در شورای آموزش و پرورش مققر شد تا مجموع هزینه های پرداخت نشده انشعاب های مدارس دولتی درقالب پرداختی های کمیته برنامه ریزی از اعتبارات دولتی مصوب و پرداخت شود.
** طرح نماد
مدیر آموزش و پرورش نظرآباد گفت: کارگاه آموزشی طرح نماد ویژه مدیران مدارس با موضوع آسیب های اجتماعی و راههای پیشگیری از آن در این شهرستان برگزار شد. محسن شهبازی سرور خاطر نشان کرد: این طرح با هدف توانمندسازی دانش آموزان و مقابله با آسیب‌های اجتماعی از طریق مداخله به موقع و موثر با توجه به پیشگیری رشدمدار در مدارس نظرآباد در حال اجراست. وی اظهار کرد: این طرح از آنجایی که به دنبال طراحی نظام ارجاع برای مداخله به موقع و مؤثر در خصوص مداخلات و آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموازن به ویژه دانش‌آموزان در معرض خطر است، دارای اهمیت ویژه‌ای است. مدیر آموزش و پرورش نظرآباد با اشاره به ویژگی‌های طرح نماد افزود: از جمله این ویژگی ها توجه به عوامل مخاطره‌آمیز است به طوری که هم به آموزش و توانمندی و نیز به کاهش عوامل محیطی توجه دارد لذا به دلیل اینکه به همه ابعاد جامعه پیشگیری مانند آموزش، توانمندی، مداخله مؤثر و مددکاری توجه دارد از ظرفیت خوبی برخوردار است. شهبازی ادامه داد: در اجرای این طرح به دنبال اقدامات پیشگیرانه در مدارس به منظور ارتقاء آگاهی دانش آموزان و خانواده ها هستیم. وی تاکید کرد: در اجرای موفقیت آمیز این طرح ملی در مدارس نظرآباد نیاز به مشارکت همه جانبه 9 دستگاه اجرایی این شهرستان داریم. استان البرز بیش از 455 هزار دانش آموز دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود