2 اسفند 1395
شماره خبر: 175078

تقویت پژوهش در مدارس البرز نیاز به زیرساخت های حمایتی دارد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

تقویت پژوهش در مدارس البرز نیاز به زیرساخت های حمایتی دارد


معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت که تقویت پژوهش در مدارس این استان در 2 بخش دانش آموزی و معلمان نیاز به ایجاد زیرساخت های حمایتی - اجرایی دارد.
حسین رحمانیان افزود: در اجرای منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص لزوم ایجاد جهاد علمی و بومی سازی پژوهش در حوزه های علوم پیشرو و تقویت بخش پژوهش به خصوص در حوزه تعلیم و تربیت باید کوشش کنیم.وی با اشاره به برگزاری دومین همایش مدیریت استعدادها در هزاره سوم در تهران خاطر نشان شد: پیشبرد مرزهای دانش، ایجاد فضای مناسب جهت گردهمایی محققان،مهندسین ، کارشناسان و دانشجویان به منظور ارائه تحقیقات ، دستاوردهای پژوهشی و تبادل یافته های علمی و پژوهشی از اهداف مهم این همایش بود. رحمانیان یاد آور شد: در این همایش بر توسعه علم و فناوری و بهره گیری از ظر فیت ها در ایران اسلامی تاکید شد. وی ادامه داد: در سالهای اخیر صندوق بنیاد ملی علم ایران ضمن توسعه علم و فن‌آوری ،نقش موثری در حمایت از پژوهشگران در کشور داشته است. معاون پژوهش ، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش البرز خاطر نشان شد: انعقاد تفاهم‌نامه‌ها ، برگزاری همایش ها، حمایت از مراکز علمی ، آموزشی از جمله آموزش و پرورش ، مردمی و اجتماعی کردن علم از مهمترین اقدامات صندوق بنیاد ملی علم در ایران است. رحمانیان در ادامه به محل برگزاری این همایش در دانشگاه صنعتی شریف پرداخت و اضافه کرد:در این برنامه مهم ، مدیران نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش البرز و تعدادی از مدیران مدارس تیزهوشان این استان شرکت کردند. وی ظرفیت پژوهش در استان البرز به خصوص در عرصه تعلیم و تربیت را در سطح بالایی عنوان کرد که برای توسعه و تقویت آن به ویژه در مدارس نیاز به حمایت های مالی - اجرایی در سطوح استانی و کشوری داریم. وی گفت: دانش آموزان و معلمان در پژوهش سراهای دانش آموزی البرز نیز طرح های پژوهشی مهمی را انجام می دهند که حمایت از آنها موجب تقویت پژوهش محوری در مدارس ، ایجاد انگیزه و امید در بین فعالان وعلاقه مندان به پژوهش می شود.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود