تحقق اهداف سازمانی با ارزیابی اثربخشی آموزش کارکنان
سپیدارآنلاین: گروه اجتماعی
نازنین مصلح سرپرست معاونت آموزش و تدویج استاندارد البرز از پایش و ارزیابی عملکرد حوزه معاونت آموزش، تدوین و ترویج استاندارد این اداره کل در خصوص بررسی میزان اثر بخشی آموزش های برون سازمانی و درون سازمانی شامل مدیران کنترل کیفیت، مراکز آموزشی همکار و ... توسط هیات کارشناسی اعزامی از سوی سازمان ملی استاندارد ایران خبر داد.
در این رابطه فریبرز قریب مدیر کل آموزش و ترویج سازمان ملی استاندارد ایران به همراه هیأت ارزیاب با حضور در اداره کل استاندارد استان البرز ضمن قدردانی از روند مناسب و مطلوب اقدامات و عملکرد اداره کل گفت: بر اساس آموزههای نوین علم مدیریت سرمایه انسانی یکی از مهمترین سرمایههای سازمانهاست که کارایی و اثربخشی آن بیش از همیشه مورد توجه مدیران قرار دارد. بدیهی است که با گذر زمان و توسعه سازمان تخصص کارکنان ممکن است با دانش روز دنیا تطابق نداشته باشد. به علاوه کارکنان برای همراهی با تغییرات سازمان باید مهارتهای خود را توسعه دهند. آموزش مستمر، هدفمند و منظم از ابزارهای پرورش سرمایه انسانی است. اما چنانچه این ابزار با ارزیابی اثربخشی آموزش همراه نباشد کارایی لازم را نخواهد داشت لذا یکی از ابزارهای بسیار مهم در ایجاد تحول و بقای سازمان و رسیدن به اهداف و رسالت های تدوین شده را برنامه ها و رویکردهای نوین آموزشی دانست. ایشان در ادامه تاکید کرد: مراکز آموزشی همکار استاندارد مکلف به رعایت شأن استاندارد و آموزش توسط اساتید مجرب به منظور ارتقای سطح علمی و فنی مدیران کنترل کیفیت، کارشناسان و بازرسان استاندارد می باشند. نازنین مصلح نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد معاونت از ابتدای سال 1401 تا کنون خاطر نشان کرد : نیروی انسانی بر اساس امکانات، مهارتها و دانش مکسوبه می تواند نقش بسزایی در بهبود عملکرد و افزایش بهره وری سازمانی داشته باشند و رفع مشکلات و برنامه ریزی برای اجرای دوره های آموزشی مورد درخواست کارکنان و مدیران کنترل کیفیت از سوی سازمان ملی استاندارد ایران ، می تواند اولین گام در جهت افزایش بهره وری و رفع برخی از مشکلات آموزشی از سوی دفتر مربوطه در سازمان باشد . مصلح در پایان گفت: با برنامه ریزی های به عمل آمده در صدد هستیم که حضور کارکنان، مدیران کنترل کیفیت و کارشناسان استاندارد در دوره های آموزشی صرفاً جهت اخذ گواهی های آموزش یا ارتقاء شغل و ... نباشد و کیفیت عملکرد خدمات بعد از اتمام دوره های آموزشی باید توسط دستگاه مورد پایش قرار گیرد.