18 بهمن 1395
شماره خبر: 174269

ارایه خدمات مشاوره ای رایگان به مددجویان البرزی

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

ارایه خدمات مشاوره ای رایگان  به مددجویان البرزی


بیش از سه هزار مددجو در قالب بانوان سرپرست خانوار ، دانشجویان و دانش آموز از خدمات متنوع مشاوره ای کمیته امداد در البرز بهره مند شده اند .
توانمند سازی فرهنگی و تربیتی خانواده های تحت حمایت کمیته امداد همواره درکنار توانمند سازی اقتصادی مورد توجه این نهاد قرار دارد . علی سالارکیا مدیرکل کمیته امداد البرز ، با اشاره به بهره مندی این نهاد از مشاوران و اساتید مجرب حوزه و دانشگاه ، اظهار کرد : انواع مشاوره های گروهی و چهره به چهره از ابتدای سال تاکنون در زمینه های بهداشت روان ، تحصیلی ، ازدواج ، تربیت فرزندان و مقابله با آسیب های اجتماعی به مددجویان مراجعه کننده به دفاتر این نهاد در شهرستان های کرج ، فردیس ، ساوجبلاغ ، نظرآباد ، طالقان و اشتهارد ارایه شده و تا پایان سال نیز ادامه خواهد داشت . وی گفت : طی این مدت بیش از سه هزار مددجو در قالب بانوان سرپرست خانوار ، دانشجویان و دانش آموز از خدمات متنوع مشاوره ای کمیته امداد در البرز بهره مند شده اند . سالارکیا تصریح کرد : بهترین راه مقابله با آسیب های اجتماعی و مصون نگه داشتن مددجویان از خطرات تهاجم فرهنگی ، سرمایه گذاری با برنامه و هدفمند در جهت آگاهی بخشی از طریق مشاوره ، توسعه آموزش و تقویت روحیه معنوی آنان به ویژه از طریق شناخت تعالیم قرآن و سیره اهل بیت است .
مدیرکل کمیته امداد البرز همچنین خاطرنشان کرد : یکی از برنامه های مهم این نهاد آماده سازی نوعروسان تحت حمایت از طریق مشاوره و آموزش به منظور آغاز زندگی مشترک موفق است . وی با ذکر این نکته که در حال حاضر بیش از چهار هزار و 700 دانش آموز ، دانشجو و طلبه از خدمات فرهنگی و آموزشی این اداره کل در البرز بهره مند هستند ، افزود : امسال در بحث غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در چهار بخش کانونهای امداد ، کانونهای سایر دستگاهها ، کانون جوانان پیرو ولایت و برگزاری اردوهای بلند مدت و کوتاه مدت بیش از سه هزار نفر از خانواده های تحت حمایت نیز از خدمات فرهنگی این نهاد بهره مند شده اند .
مدیرکل کمیته امداد البرز با ذکر عناوین برنامه های این نهاد در ایام اوقات فراغت دانش آموزان تاکید کرد : کانونهای فرهنگی و تربیتی کمیته امداد ، در راستای ارائه خدمات آموزشی به دانش آموزان این نهاد در حوزه های پرورشی ، فرهنگی ، ورزشی و هنری ، با هدف پرورش استعدادهای درخشان ، تقویت باورهای دینی و ترویج فرهنگ کار و تلاش فعالیت می کند . سالارکیا ضمن بیان این نکته که اعتبارات فرهنگی کمیته امداد از محل منابع دولتی و مردمی تامین می شود ، گفت : همواره سهم معینی از مشارکت مردم نوعدوست در طرحهای فقرزدایی به امور آموزشی ، فرهنگی و تحصیلی نیازمندان اختصاص پیدا می کند .

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود