16 اسفند 1393
شماره خبر: 138841

ایران اسلامی هرگز تسلیم زیاده خواهان نخواهد شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

ایران اسلامی هرگز تسلیم زیاده خواهان نخواهد شد


نماینده ولی فقیه دراستان البرزو امام جمعه کرج با بیان اینکه امروز ایران اسلامی با تکیه برایمان به خدا و رشادت های شهدا به قدرت بزرگی در جهان تبدیل شده است، گفت: تسلیم زیاده خواهی برخی قدرت های زورگوی جهان درموضوع هسته ای نخواهیم شد.
حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد مهدی حسینی همدانی درخطبه های این هفته نمازجمعه کرج اظهارداشت: یکی از پیام های رزمایش پیامبراعظم (ص) که به تازگی درخلیج فارس برگزار شد این بودکه ایران اسلامی درمذاکرات هسته ای تسلیم زیاده خواهی ها نمی شود. وی گفت: اگر امروز ایران اسلامی توانسته قدرت های زورگو و زیاده خواه جهان را به پای میز مذاکراه بکشاند، همه از برکات هشت سال دفاع مقدس و جانفشانی های شهدا و جوانان برومند این مرز وبوم است. وی ادامه داد: جوانان غیورایران اسلامی با جانفشانی و حماسه آفرینی در طول هشت سال جنگ نابرابر و تحمیلی ازعزت، ایمان، ارزش های دینی و جغرافیای ایران اسلامی شجاعانه دفاع کردند و هجوم دشمن تا دندان مسلح را ناکام گذاشتند. خطیب جمعه کرج گفت: این رشادت ها، درس تلخی به دشمنان اسلام داد و برای آنها تجربه شد که در مقابل ملت ایران، هجمه نظامی کار ساز نیست.
وی با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 بیان داشت: در روزهای اخیر دشمنان با استفاده از حربه حضور نمایشی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا در برابر موضع منطقی ایران تبلیغات رسانه ای به راه انداختند اما رزمایش پیامبر اعظم (ص) و موضعگیری مسوولان به آنان پیام داد که ایران اسلامی از چنین تبلیغاتی هراس ندارد. خطیب جمعه کرج ادامه داد: دراین رزمایش تلفیق ایمان، خودباری و دانش جوانان مومن و متدین ایرانی به نمایش گذاشته شد. وی با اشاره به رجز خوانی های سران رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران،گفت: اگر این رژیم جعلی کوچکترین خطایی علیه کشورمان مرتکب شود، به طورقطع ، اسراییل غاصب از روی نقشه محو خواهد شد. نماینده ولی فقیه دراستان البرز تاکید کرد: البته سران رژیم صهیونیستی اقتدار رزمندگان اسلام و فرزندان حماسه آفرین ایران اسلامی درهشت سال دفاع مقدس را تجربه کرده اند و به خود اجازه چنین اشتباهاتی نخواهند داد. وی انتقال ارزش های دفاع مقدس و دستاوردهای جوانان برومند و شهید ایران اسلامی را در قالب فیلم ، کتاب ، عکس ، برگزاری یادواره شهدا به نسل های آینده ساز ضروری دانست. خطیب جمعه کرج با اشاره به رویدادهای منطقه خاورمیانه، گفت:یکی از رویدادهای منطقه، حوادث یمن است که آمریکا برای تسلط برمنطقه با کمک حامیان منطقه ای خود درصدد به انحراف کشاندن انقلاب مردم این کشور است. وی بیان داشت: جوانان مومن و با ایمان کشوریمن درمقابل این توطئه ها ایستاده اند و با رشادت از مرزهای عقیدتی انقلاب خود دفاع می کنند. نماینده ولی فقیه دراستان البرز، اهمیت جغرافیایی یمن را برای منطقه و قدرت های فرامنطقه ای مهم دانست و افزود: دشمنان اسلام به دنبال آن هستند تا یمن را همچون مصر و لیبی به آشوب بکشانند و از این رهگذر به اهداف شوم خود دست یابند. اهمیت درختکاری و توسعه فضاهای سبز از دیگر محورهای سخنان نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرج در این هفته بود که وی بر گسترش فرهنگ درختکاری در جامعه اسلامی تاکید کرد. حجت الاسلام حسینی همدانی با بیان اینکه در دین مبین اسلام بر اهمیت کاشت درخت به ویژه درختان مثمر توصیه و سفارش فراوان شده است، گفت: همه قشرهای مردم باید دراین امر ارزشمند مشارکت کنند و ضمن توسعه باغات و درختان ، نگذارند این فضاها از بین برود. وی قطع درختان به بهانه تغییر کاربری اراضی و ساخت وساز را اقدامی غیر اصولی و خلاف مبانی دینی دانست و افزود: از نگاه پیامبراسلام (ص)، کاشت درخت، نوشتن کتاب خوب ، ساخت مسجد، تعلیم و تربیت دینی وعلمی ، آموزش قرآن، تامین آب آشامیدنی موردنیاز مردم و تربیت فرزند صالح ازاعمالی است که پاداش ماندگارمعنوی دارد. امام جمعه کرج بر توسعه و حفظ باغ ها و فضاهای سبز در کشور به ویژه استان البرز تاکید کرد. نمایند ولی فقیه با اشاره به برگزاری جشن نیکوکاری درکشور گفت: کمک به نیازمندان و فقرا در پیشگاه خداوند از پاداش ارزشمند و والا برخوردار است. وی بیان داشت: از نگاه اسلام،اهل بخشش و نیکوکاری ابرارنامیده می شوند، زیرا نوعدوستی و دستگیری از فقرا و نیازمندان جلب رضایت خداوند رابه دنبال دارد. خطیب جمعه کرج تاکید کرد: قوام و دوام هر جامعه به حاکمیت روح احسان ، نیکوکاری و همکاری اعضای آن جامعه با یکدیگر بستگی دارد که دراین زمینه باید همه به کمک نیازمندان بشتابیم.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود