19 تیر 1396
شماره خبر: 180825

تحادیه مرغداران تخمگذار در سطح کشور اعتماد دولت را جلب کرده است

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

تحادیه مرغداران تخمگذار در سطح کشور اعتماد دولت را جلب کرده است


مدیر عامل اتحادیه مرکزی مرغ تخمگذار میهن گفت که بزرگترین سرمایه این اتحادیه در سراسر کشور جلب اعتماد دولت به عنوان طرف قرارداد است که یک ارزش معنوی بالا است.
رضا ترکاشونددر نشست هم اندیشی اعضای اتحادیه مرغداران تخمگذار استان البرز و مسئولان دستگاه های اجرایی ذیربط که در محل این اتحادیه برگزار شد، افزود: در اتحادیه مرکزی موفق به دست یافتن به این سرمایه گرانبها شده ایم ولی در سطح استان ها نیز این مهم باید شکل گیرد. وی یکی از مهمترین دستاوردهای به دست آوردن این سرمایه را جذب حمایت هایی همچون جذب سرمایه برای صادرات دانست و گفت: در شرایطی که دولت و نظام رویکرد اصلی خود را واگذاری فعالیت های اقتصادی به بخش خصوصی می داند، این اتحادیه توانسته این اعتماد را جلب کند. وی اظهار داشت: دولت درصدد چابک سازی و کوچک کردن بدنه خود است و هم بودجه لازم برای تصدی گری را به دلیل هزینه های بالا ندارد و لزوم موفقیت یک بخش اقتصادی اداره امور آن توسط خود آن بخش است. وی گفت: در بخش طیور این امور از اوایل دهه 90 در قالب یکسری تفاهم نامه ها در دستور کار قرار گرفت که مهیاسازی زیرساخت ها نیاز اصلی در این بخش بود و مهم ترین الزام وجود یک ساختار قابل کنترل و نظارت است که می بایست توسط متولی آن بخش نظارت انجام شود. ترکاشوند افزود: به همین منظور تشکیل یک بانک اطلاعاتی مورد نیاز شد که این بانک اطلاعاتی زیر نظر جهاد کشاورزی تمام اطلاعات همچون زمان جوجه ریزی، تولید، حذف مرغ و... در سامانه مورد نظر طراحی و بارگذاری شد.
***فعالیت 1700 واحد مرغ تخمگذار در کشور
وی با بیان اینکه 1700 واحد مرغ تخمگذار در سطح کشور فعال هستند، اظهار داشت: این واحدها باید در سطح کشور با هم از طریق این سامانه در ارتباط باشند تا یک مرغدار بدون هیچگونه صرف وقت و هزینه ای و بدون رفت و آمد بتواند به اطلاعات لازم دست یابد. مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغ تخمگذار میهن گفت: در البرز این اتحادیه با وجود 4 تعاونی شکل گرفت ولی هنوز مراحل رسمی عضویت آن در اتحادیه مرکزی شکل نگرفته و زمانی رسمیت می یابد که به عنوان سهامدار ثبت شود و به عنوان عضو رسمی در تمام مراحل اتحادیه مرکزی حضور داشته باشد.
وی تاکید کرد که این اتحادیه باید تقویت شود و برای دست یافتن به جایگاه واقعی اش کمک شود.
***اعطای بیشتر اعتبارات و تسهیلات برای بخش هایی غیر از طیور
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان البرز نیز در این نشست گفت که البرز رتبه بسیار خوبی در زمینه تولید تخم مرغ و مرغ تخمگذار دارد به طوریکه خلاء این اتحادیه در استان به خوبی مشهود بود. مسعود کریمی افزود: این استان ضمن اینکه در زمینه تولید تخم مرغ خودکفا است به عنوان یکی از صادرکنندگان مطرح نیز به شمار می رود ولی اعتبارات و تسهیلاتی که برای بخش جهاد کشاورزی اختصاص می یابد بیشتر به بخش های دیگری همچون تولیدات گیاهی و گلخانه ای اختصاص می یابد. وی اظهار داشت: یکی از مشکلات واحدهای طیور مستهلک شدن تجهیزات آنان می باشد به طوریکه باید از سرمایه خود برای جوابگویی به این واحدها استفاده کنند.
***تولید بر اساس نیاز بازار باشد
مدیر تعاون روستایی استان البرز نیز در این نشست گفت: تولید بایستی بر اساس نیاز بازار باشد که غیر از این باشد با مشکل مواجه می شویم و اگر تولید بیش از تقاضا باشد آن محصول هم تولید را با مشکل و شکست مواجهه می کند. فردین شمس با بیان اینکه جهاد کشاورزی استان به دنبال ایجاد این چنین تشکلی برای ساماندهی مرغ تخم گذار بود، افزود: البرز از هیچکدام از استان ها در این حوزه نه تنها کمتر نیست بلکه از لحاظ ظرفیت ها پیشروتر هستیم. وی بیان داشت: تعاون روستایی در این بخش در برگزاری دوره های آموزشی و نظارت و حسابرسی عملیاتی سالیانه می تواند کمک های لازم را داشته باشد. وی گفت: تعاون روستایی یک سازمان پرکار و توسعه گر به عنوان بهترین و محوری ترین ابزار وزارت جهاد کشاورزی برای سازماندهی تشکل ها است. شمس اظهار داشت: اتحادیه ها نیز به عنوان یک موجود زنده و شخصیت حقوقی مستقل به ذات هستند و طرح تنظیم بازار نیز به واسطه همین تشکل ها در سطح کشور انجام می شود.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود