8 اسفند 1396
شماره خبر: 192168

البرز روی توسعه را به خود می بیند

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

البرز روی توسعه را به خود می بیند


استاندارالبرز با بیان اینکه همه باید کارآفرین باشند و کارآفرینی در جهت اعتلای دولت با نگاهی کلان و ملی باشد؛گفت: خوشبختانه استان البرز حرکتش اقتصاد محور است و زمان آن فرا رسیده تا روی توسعه را به خود ببیند.
«دکترمحمدعلی نجفی» در دیدارصمیمانه با جمعی از فعالان اقتصادی و کارآفرینان استان البرز که با حضور« ابوالفضل رضوی» معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در سالن شهدای دولت برگزار شد؛ با قدردانی از حضور میهمان ویژه این نشست اظهارداشت: تالیفات دکتر رضوی در اقتصاد روستایی از جمله مکتوبات متقن است و امروز فرصتی فراهم شده که از برنامه های اشتغالزایی روستایی کشور در این بخش نیز با خبر شویم؛ ضمن اینکه اولویت ها در نشست های تخصصی و کارگروه ها و ستادی استانی پیگیری می شود.
***همه باید کارآفرین باشیم
وی با قدردانی از دغدغه های فعالان اقتصادی خاطرنشان شد: همه باید کارآفرین باشیم؛ کارآفرینی باید اعتلای دولت باشد؛ ملی و نه شهرستانی و استانی فکر کنیم.
***البرز روی توسعه را به خود می بیند
دکتر نجفی با بیان اینکه دولت گام های خود را بر می دارد اما تنگناهایی نیز وجود دارد؛ گفت: استان البرز روی توسعه را به خود می بینم و حرکتش اقتصاد محور است.
***کاهش نرخ بیکاری استان به ۳.۳ درصد
استاندارالبرز با عنوان این جمله که اعتقاد ما این است که کارآفرینان پیشتاز هستند؛ ادامه داد: ما اعتقاد داریم اگر مشکلات کارآفرینان حل شود بسیاری از دغدغه ها برطرف خواهد شد چرا که بنظر می رسد ریشه بخشی از آسیب های اجتماعی نیز اشتغال باشد که در مدت سه ماه اخیر توانستیم نرخ بیکاری را به ۳.۳ درصد کاهش دهیم.
***کارآفرینان در خط مقدم تولید کشور هستند
وی خطاب به کارآفرینان برتر و فعالان اقتصادی گفت: ما مسئولان نقش دلگرمی برای شما را داریم؛ به مجریان امر تکلیف می کنیم و در صف اول شما قرار دارید. دکتر نجفی همچنین تصریح کرد: با هیچ مدیری که در تولید و اشتغال کار شکنی کند تعارف نمی کنیم و اجازه نمی دهیم هیچ مدیری فرا روی تولیدکنندگان سنگ اندازی کند؛ هر چند مشکلاتی وجودد دارد اما تلاش کردیم تا ۷۵ درصد مصوبات در پیگیری موانع محقق شود البته برخی از موانع نیز مربوط به قوانین بالا دستی است که نیاز مند بازنگری خواهد بود .
***افزایش سقف تسهیلات بانکی به دستور رئیس جمهور
استاندارالبرزبا اشاره به حمایت های دولت در پرداخت تسهیلات بانکی و با بیان اینکه قوانین در حال تسهیل است و بسیاری از مسائل مربوط به بیمه در حال اصلاح می باشد؛:‌ به دستور رئیس محترم جمهور اختیارات بانک ها از سقف ۳ میلیارد تومان در حال افزایش است.
***ظرفیت های علمی و گردشگری البرز چشمگیر است
استاندار البرز با بیان اینکه البرز جزو استانهای برتر در بسیاری از بخش ها است؛ گفت: در بخش گردشگری برای استان زمینه مناسبی فراهم است واز کارآفرینان برتر در این بخش بمنظور افزایش بهره وری و خلق فرصت های جدید بهره مند خواهیم شد. وی افزود: البرز در بخش استارت آپ ها نیز پیشتاز است تا جایی که دکتر ستاری طی چند ماه اخیر سه سفر رسمی به البرز داشتند.
***عذر مدیران کم کار را خواهیم خواست
نماینده عالی دولت در استان همچنین با بیان اینکه در دولت دوازدهم در البرز قرار نیست همه احکام جدید دریافت کنند بیان کرد: دولت با قوت در حال انجام کار است و با همین اندیشه و سیاست های دولت با همکاران در استان همکاری خواهیم داشت؛البته اگر کم کاری وجود داشته باشد عذر مدیران را خواهیم خواست. در ابتدای این دیدار جمعی از مدیران اقتصادی و کارآفرینان دغدغه ها و مسائل خود را با مسئولان در میان گذاشتند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود