8 اسفند 1396
شماره خبر: 192154

تسهیلات بانکی روستایی به سمت طرح های گردشگری و خدماتی سوق پیدا می کند

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

تسهیلات بانکی روستایی به سمت طرح های گردشگری و خدماتی سوق پیدا می کند


معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: رفع تبعیض و محرومیت زدایی در کشور نگاه مقام معظم رهبری و دولت است و به همین منظور نیز تسهیلات با نرخ سود پایین در دولت پیش بینی شده است وبیشتر مصروف طرح های دانش بنیان پایدار؛ گردشگری؛ صنایع دستی و خدمات خواهد شد.
«ابوالفضل رضوی» در همایش توسعه پایدار روستایی که با حضور« دکتر محمدعلی نجفی» استاندارالبرز و جمعی از مدیران کل استان در سالن شهدای دولت برگزار شد اظهارداشت: این سفر به دعوت استاندارالبرز بوده است و خوشحالم در محضر یکی از استانداران موفق؛ با فکر و متعهد به کارشان هستم. وی بیان کرد: استانداران حاکمان مناطق تحت امر هستند و حرف آخر را استانداران می زنند.
لزوم رفع تبعیض خدمات روستاها و شهرها
توسعه روستایی و مناطق محروم کشور همچنین با انتقاد نسبت به تبعیض و بی عدالتی ها در برخی زمینه و با اشاره به طرح دغدغه های مقام معظم رهبری در ۲۹ بهمن سالجاری و در جریان دیدار با آذربایجانی ها گفت: معظم له نسبت به عقب افتادن اجرای عدالت بیاناتی داشتند که باید سرلوحه کار قرار گیرد.
مشکل تسهیلات بانکی تخصیصی روستاییان در دولت برطرف شده است
وی با اشاره به مشکل اسناد زمین های ساکنان روستاها که منجر به عدم برخورداری از تسهیلات بانکی می شود گفت: این امر یکی از تبعیض ها به روستاییان بود و با نگاهی که در دولت و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور دیده شده است با تایید شوراها باید اسناد قولنامه ای روستاییان بعنوان وثایق بانکی البته در بانک معرفی شده توسط این معاونت مورد پذیرش قرار گیرد. وی همچنین با تاکید بر رفع نگاه های تبعیض آمیز به روستاها بیان کرد: نباید روستاها را به نسبت جمعیت تفکیک کرد بلکه روستاها را کانون تولید دید و روستاییان را کانون تولید دانست. وی با اشاره به شاخص های توسعه محورانه افزود: این شاخص ها باید به بهبود کمی و کیفی جامعه منتهی شود واگر این نگاه باشد دیگر توسعه شهری و روستایی معنایی نخواهد داشت. معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: باید به روستاییان و عشایر که تولید کنندگان کشور هستند توجه کرد. وی ادامه داد: برنامه ریزی های اصولی دکتر نجفی در گیلان قابل تقدیر است و انتظار می رود تبعیض بین روستاها و شهرها در البرزنیز برداشته شود. رضوی گفت: هر استانی می تواند بیش از ۱۰۰ درصد بسته به فعالیت بخشداران و روسای ادارات؛ فرمانداران و مدیران استانی تسهیلات بانکی مناسب در این بخش را جذب و دریافت کند. وی بر ضرورت شناسایی بازار مصرف برای تولید تاکید کرد و افزود: بدلیل همجواری البرز و تهران سرعت عمل باید بالا رود و پروژه هایی که ارزش افزوده و درآمد افزایی دارد انتخاب شود؛ همچنین به زنجیره مصرف و تولید توجه شود. وی با تاکید بر توسعه مشاغل دانش بنیان افزود: داروهای گیاهی در البرز بسیار می تواند مورد توجه باشد. رضوی گفت: در وام های گردشگری باید موضوع نمازخانه و سرویس بهداشتی دیده شود اما حتما اگر روستایی طرحی مشارکتی داشته باشد هر مشکلی در زمینه خدمات زیرساختی داشته باشد ما متقبل می شویم. وی بیان کرد: یکی از فلسفه های انقلاب اسلامی هم مشارکت مردمی بوده است و شرط حمایت ما نیز تداوم در مشارکت در اجرای کارها است. رضوی افزود: تعاونی ها و سهامی خاص روستایی حمایت می شوند که خارج از رابطه نسبی باشند تا زمینه حسابری و... وجود داشته باشد.
توجه مقام معظم رهبری و شخص دولت به قشر محروم جامعه
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با بیان اینکه نگاه مقام معظم رهبری و شخص رئیس دولت هم توجه به قشر محروم جامعه است؛ گفت: وام هایی با نرخ سود ۴ و ۶ درصد به طرح های دانش بنیان پایدار روستایی تعلق خواهد گرفت. تسهیلات بانکی روستایی به سمت طرح های گردشگری و خدماتی سوق پیدا می کند وی با بیان اینکه استان البرز بدلیل طبیعت خوب آن و زیبایی ها می توان می توان توقفگاه برای تراکم جاده های شمال کشور در ایام تعطیل سال باشد؛ افزود: در طرح های اشتغال پایدار و گردشگری وام های بانکی به سمت گردشگری؛ صنایع دستی و خدمات سوق پیدا خواهد کرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود