30 بهمن 1395
شماره خبر: 174933

پژوهش محوری در مدارس البرز نیاز به نهادینه شدن دارد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

پژوهش محوری در مدارس البرز نیاز به نهادینه شدن دارد


معاون پژوهش ، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: پژوهش محوری از موارد مهمی است که در مدارس باید نهادینه شود تا شاهد شکوفایی استعداد و توانمندی دانش آموزان و معلمان در این استان باشیم.
، حسین رحمانیان درهمایش شیمی توسعه پایدار که در کانون فرهنگی - تربیتی امام علی (ع) برگزار شد افزود: پیشتاز بودن ملت ایران در علم شیمی برای همه جهانیان روشن است لذا با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب که مدرسه کانون خلق آینده است باید کوشش بیشتری برای رشد و بالندگی دانش آموزان انجام شود. وی اظهار کرد: راه توسعه کشور منوط به رشد علمی و توانمند سازی نیروی انسانی است که در این مسیر باید با مشارکت ، همدلی و همفکری گام های بلندی برداشته شود. وی بیان کرد: اقتصاد و فرهنگ دو محور مهمی است که در مسیر طی کردن توسعه ایران اسلامی باید به آن توجه کرد زیرا در هر دو زیر ساخت های لازم وجود دارد که باید مدیریت شود. معاون پژوهشی، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش البرز در بخش دیگری از سخنانش در این همایش علمی به پژوهش و خلاقیت ( دانش آموزی - معلمی ) در مدارس پرداخت. وی تصریح کرد: برای رشد کمی و کیفی در این محور مهم اقدامات خوبی انجام شده ولی برای کیفیت بخشی به برنامه های آموزشی دوره های آموزشی ویژه ای از جمله توانمند سازی نیروی انسانی ، تحلیل محتوا درسی و محتوای آموزشی در نظر گرفته شده است. رحمانیان گفت: برگزاری این همایش ها در واقع آغاز راه است برای عملیاتی کردن طرح های نوین آموزشی - علمی است که برای رسیدن به نتایج مثبت باید هم اندیشی کرد. وی با اشاره به اینکه آموزش ماهیتی پژوهشی دارد اضافه کرد: برای ارتقاء دانش علمی - تخصصی دانش آموزان و دبیران نیاز به برگزاری این گونه نشست ها به خصوص در دروس پایه داریم.
وی گفت: در انجام فعالیت های پژوهشی در مدارس باید عشق و اخلاق وجود داشته باشد تا به آزمایشگاه محوری و پژوهش توجه خاصی شود. وی ادامه داد: بزودی انجمن علمی شیمی در استان البرز فعال می شود تا دانش آموزان و دبیران شیمی در حوزه پژوهش شیمی و اقدامات اجرایی آن از رهنمودهای کارشناسان صاحب نظر در این زمینه برخوردار شوند. رحمانیان کسب رتبه های برتر پژوهشی علمی معلمان و دانش آموزان البرزی در مسابقات کشوری و جهانی را حاصل توانمندی آنها در این بخش مهم عنوان کرد. در این همایش 100 نفر از دانش آموزان و دبیران شیمی فعال در پژوهش علم شیمی حضور داشتند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود