20 بهمن 1393
شماره خبر: 137380

دانش آموزان در مدارس فشار روحی زیادی متحمل می شوند

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

دانش آموزان در مدارس فشار روحی زیادی متحمل می شوند


مشاور وزیر و مدیرکل انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش آموزان به خاطر مسایل درسی در فضای مدارس، فشار روحی زیادی متحمل می شوند، نقش خانواده ها را در کاهش استرس ها تاثیر گذار دانست.
'علی اصغر احمدی' در آیین آغاز به کار مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده 'پیوند' آموزش و پرورش ناحیه سه کرج، گفت: باید آرامش در محیط خانواده ها به گونه ای باشد که تنش ها از روحیه فرزندان دانش آموز زدوده شود. وی ادامه داد: محیط های اجتماعی و خانوادگی استرس زا به روحیه دانش آموزان آسیب وارد می کنند. مدیرکل انجمن اولیاء ومربیان وزارت آموزش و پرورش به خصوصیات دوران نوجوانی اشاره کرد و گفت: این دوره ، دارای شرایط سختی است که بیشترخانواده ها درک درستی از آن را ندارند و برای بازنگری در محیط خانواده ها باید کار زیادی انجام شود. وی افزود: سالانه تعداد زیادی پرونده قضایی درکشور تشکیل می شود که 30 درصد آن ها مربوط به افراد زیر 18 سال یعنی جامعه هدف آموزش و پرورش است. مشاور وزیر آموزش و پرورش، مهم ترین مشکل نوجوانان و جوانان را ناشی از مشکلات دروان خانوادگی دانست. احمدی ، نهاد خانواده را مهم ترین کانون اصلاح وتربیت اجتماعی دانست و گفت: کشورهایی که در جهات مختلف بنیاد خانواده درآن ها آسیب شده در شعارهای تبلیغاتی و سیاسی خود به مساله خانواده تاکید می کنند.
وی گفت: درآموزه های دینی و الهی از خانواده به عنوان بهشت روی زمین یاد شده و باید قداست آن حفظ شود. احمدی با اشاره به فعالیت انجمن اولیاء و مربیان در آموزش و پرورش اظهار داشت: بخشی از فعالیت های این انجمن به صورت مستقیم به خانواده ها مرتبط است و باید در فضای این نهاد اجتماعی به موضوع آرامش توجه ویژه ای کرد.
بیشترمردان ایرانی نیاز به مشاوره و آموزش دارند
مشاور وزیر آموزش و پرورش در ادامه به نقش مردان در خانواده اشاره کرد و گفت: بسیاری از مردان کشورمان به آموزش و مشاوره نیاز دارند درغیراین صورت باید منتظر از هم پاشیدن زندگی شمار زیادی از خانواده ها باشیم . وی افزود: مردان به خاطر وضعیت شغلی به لحاظ دانش اجتماعی و خانواده باید آموزش های لازم را فرا بگیرند زیرا برخی از پدران خانواده به چگونگی رفتار با همسرو فرزندان خود آگاه نیستند. وی حضور پدران را در دوره های آموزشی خانواده که توسط انجمن اولیاء ومربیان در کشور برگزار می شود، کمرنگ و نزدیک به صفرارزیابی کرد واظهار داشت: بخش بزرگی از این آموزش ها و مشاوره ها جنبه پیشگیرانه دارد. احمدی بیان کرد: فرزندان ما بایستی بدانند که از سنین نوجوانی احتیاج به مشاوره دارند و کسی که بگوید می دانم در واقع از بسیاری مسایل و دانستنی ها غافل است . وی در پایان به پررنگ شدن فضای مجازی در خانواده ها اشاره کرد و گفت: امروز به خاطر پیچیدگی مسایل اجتماعی، فعالیت مشاوره بیش از گذشته درجامعه احساس می شود. درآیین آغاز به کار مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده 'پیوند' آموزش و پرورش ناحیه سه کرج، مسوولان انجمن های اولیاء و مربیان آموزش و پرورش استان البرز و کارشناسان این مراکز حضور داشتند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود