19 آذر 1393
شماره خبر: 133431

خنثی‌سازی شبیخون فرهنگی دشمنان بدون کار فرهنگی میسر نمی‌شود

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

خنثی‌سازی شبیخون فرهنگی دشمنان بدون کار فرهنگی میسر نمی‌شود


سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فردیس گفت: خنثی‌سازی شبیخون فرهنگی دشمنان بدون کار فرهنگی و آگاه‌سازی جامعه به ویژه خانواده‌ها میسر نمی‌شود.
شمس‌الله فلاح در این شهرستان اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از معادلات کشورهای غربی را به هم ریخت و موجب شد که منافع کشورهای استعمارگر و استکباری در منطقه خاورمیانه از بین برود. وی تصریح کرد: غربی‌ها توطئه‌های بسیاری را برای مقابله با نفوذ انقلابی اسلامی در میان دیگر کشورهای به ویژه کشورهای مسلمان منطقه به کار بستند. این مسئول افزود: اگر به تاریخ انقلاب اسلامی نگاه کنیم، در می‌یابیم که توطئه‌های مختلفی از جمله تلاش برای جنگ داخلی، رویارویی اقوام ایرانی، ترور بزرگان اسلام و انقلاب و حتی تحمیل جنگ خارجی از سوی غربی‌ها علیه ما تدارک دیده شد که اکثریت مطلق آنها با بصیرت ملت ایران و هدایت‌های ولایت خنثی شده است.
فلاح ادامه داد: به همین دلیل طی یک دهه اخیر دشمنان رویکرد خود را نسبت به انقلاب اسلامی تغییر داده که در این رویکرد جدید حمله به باورها و اعتقادات دینی و مذهبی ملت ایران در داخل و اجرای پروژه ایران‌هراسی و شیعه‌هراسی در خارج اولویت دارد. وی با اشاره به رهنمودهای رهبری معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ضرورت هوشیاری همه اقشار جامعه در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان گفت: غربی‌ها در رویکرد جدید تهاجم گسترده فرهنگی را علیه ما تدارک دیده‌اند که در این تهاجم و شبیخون همه‌جانبه، تخریب بنیان خانواده در اولویت قرار دارد. سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فردیس افزود: برای مقابله با این تهاجم باید بر پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی بومی خود تکیه کنیم و خنثی‌سازی شبیخون فرهنگی دشمنان بدون کار فرهنگی و آگاه‌سازی جامعه به ویژه خانواده‌ها میسر نمی‌شود. فلاح گفت: در این حوزه باید خانواده‌های ما از بنیان قوی و محکم برخوردار بوده و پایه‌های روابط خانوادگی در جامعه ایرانی باید بیش از گذشته مستحکم‌تر گردد. وی اظهارداشت: به طور قطع خانواده‌های ایرانی می‌توانند با پرورش جوانانی مومن، معتقد، ولایی و فهیم، توطئه‌های ضد فرهنگی علیه کشور را خنثی کنند. سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فردیس در پاسخ به این پرسش که چه اقداماتی برای آگاهی‌بخشی بیشتر به خانواده و بصیرت‌افزایی از سوی این اداره در دستور کار قرار دارد، گفت: مهمترین رویکرد ارشاد در این حوزه آموزش خانواده و آگاهی آنها از تهدیدهای تهاجم فرهنگی است. فلاح گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی، مشاوره‌ای و مذهبی و حمایت از انجمن‌هایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند از جمله برنامه‌های ارشاد فردیس برای بصیرت‌افزایی خانواده‌ها است. وی افزود: همچنین فعالیت‌های خوبی در مراکز مذهبی و فرهنگی مانند کانون‌های مساجد شهرستان فردیس و آموزش و پرورش با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای دیگر انجام شده که نتیجه آنها جذب بیشتر نوجوانان و جوانان به مساجد و همچنین آگاهی بخشی به دانش‌آموزان بوده است. فلاح در پایان تصریح کرد: ما باید این نکته را همواره مد نظر داشته باشیم که مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان تنها بر عهده یک دستگاه نیست و همه نهادها و ادارات باید با عزمی ملی و مدیریتی جهادی در این حوزه برنامه داشته و این برنامه‌ها را با تعامل و همکاری اجرا کنند.

منبع فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود