31 تیر 1393
شماره خبر: 126282

آموزش و پرورش البرز باید خلاقانه مدیریت شود

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

آموزش و پرورش البرز باید خلاقانه مدیریت شود


مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز گفت: به طور قطع با وجود مشکلات فراوان موجود در آموزش و پرورش استان البرز نمی تواند این بخش را با راهکارهای معمول مدیریت کرد و برای برون رفت از مشکلات باید با بنیه خلاقانه و تخصصی به سراغ راهکارهای جدید برویم.
گردهمایی مشترک اعضای ستاد پروژه مهر استان البرز با حضور خسرو ساکی مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز، مسئولان کمیته های پنج گانه و مدیران نواحی آموزش و پرورش استان البرز در کانون فرهنگی تربیتی شهید فهمیده برگزار شد. مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز در این گردهمایی با تاکید بر ایجاد حساسیت و خلاقیت در اجرا برنامه های آموزش و پرورش با توجه به مشکلات موجود گفت: باید به مسائل آموزش و پرورش استان با حساسیت بیشتری نگاه شود و تمامی مسئولان آموزش و پرورش با وجود مشکلات موجود باید خود را در قبال وظایف پاسخگو بدانند و برای دریافتن پاسخ های درست دلسوزانه، متعهدانه و بر مبنای علم فعالیت کنند. خسرو ساکی ادامه داد: برای برون رفت از مسائل کنون آموزش و پرورش در استان البرز نمی توان از راهکار های معمول بهره برد و در این حوز باید با بنیه تخصصی و خلاقانه به سراغ راهکارهای جدید رفت زیرا به طور با بکارگیری راهکارهای گذشته عبور از مشکلات سالیان متمادی به طول می انجامد. وی اظهار داشت: آموزش و پرورش استان البرز به منظور ارتقا کیفیت، تمرکز بیشتر، پیگیری جدی تر و نظارت عمیق تر بر روی محدوده جغرافیایی کرج و شهرستان های اطراف آن شکل گرفت اما اگر بخواهیم به همان شیوه گذشته مدیریت داشته باشیم به طور قطع به اهداف نخواهیم رسید. مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز با بیان اینکه شکل گیری آموزش و پرورش استان البرز موجب بالا رفتن انتظارات برای مدیریت در بخش استانی شد، گفت: از تمامی مدیران زیر مجموعه انتظار می رود با خلاقیت بیشتر به سراغ سال تحصیلی جدید بروند. ساکی در ادامه به بیان نکاتی در خصوص کیفیت آغاز سال تحصیلی جدید پراخت و تصریح کرد: بر طبق دستور العمل وزراتی از نیمه تیر ماه تا نیمه مهر ماه جاری پروژه مهر آغاز و پایان خواهد یافت و انتطار می رود تمامی برنامه طبق روال در این مدت انجام گیرد. وی افزود: همچنین بر استفاده از چارت سازمانی چابک و متخصص به جای چارت ثابت به منظور پیش برد برنامه ها به صورت یک پروژه تاکید می شود.
تعیین ظرفیت پذیرش دانش آموزان، تعداد کلاس ها، نحوه ثبت نام دانش آموزان و نظارت مستمر و مستقیم بر روند ثبت نام ها، بررسی وضعیت مدارسی که مدیران آنها در مهر ماه بازنشسته خواهند شد، بررسی وضعیت مدارسی که از ضعف مدیریتی برخوردارند، تعیین آمار نیرو انسانی موجود و نیاز سنجی و تعیین کمبودها از جمله نکاتی بود که ساکی آنها اشاره و در خصوص هریک نکاتی را متذکر شد. مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز در ادامه با ارائه اولویت های کاری از جمله ارتقا کیفیت آموزشگاهی، ساماندهی و بهینه سازی نیروی انسانی، عملیاتی کردن بودجه و توسه مشاکرت های همه جانبه، اظهار داشت: متاسفانه تفسیر درستی از اولویت های مطرح شده در بین برخی مدیران وجود ندارد و این امر باید اصلاح شود. ساکی ادامه داد: پایش و رصد عملکرد نواحی آموزش و پرورش به صورت منظم، بررسی وضعیت مالی مدارس برابر آیین نامه های مالی، ارائه برنامه هفتگی و سالانه آموزشی و پرورشی، هماهنگی با شهرداری ها برای زیبا سازی و با نشاط سازی مدارس، و .. نیز باید با جدیت پیگیری شود. مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز در پایان خطاب به مدیران تاکید کرد: بر طبق برنامه پنجم توسعه باید میزان تحصیل دانش آموزان در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش با رشته های نظری برابر باشد از این روز باید برای هدایت تحصیلی دانش آموزان به منظور تربیت نیروی انسانی مورد نیاز برنامه ریزی دقیق و اجرایی داشت.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود