21 شهریور 1403
شماره خبر: 310313

بیمارستان امام علی (ع) به همت خیر البرزی به دستگاه جدید نوار مغز اطفال مجهز شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی



به همت مجمع خیرین سلامت و خیر البرزی آقای کرمی ، مجتمع آموزشی و درمانی امام علی (ع) به دستگاه جدید EEG نوار مغز اطفال مجهز شد. طی نشستی با حضور جمعی از اعضای مجمع خیرین سلامت استان و مدیر خیرین سلامت دانشگاه دستگاه جدید EEG نوار مغز اطفال بیمارستان توسط خیر البرزی آقای کرمی به بیمارستان اهدا شد.
در این نشست دکتر شکوفه زمانی ، رئیس مرکز ضمن قدردانی از حضور موثر و خیرخواهانه خیرین در امر مهم سلامت گفت : خیرین همیشه همراه و یاور بخش سلامت و کادر درمان بوده اند و خیلی خوشحالم که اهمیت بخش سلامت و کمک به این حوزه مورد توجه خیرین استان قرار گرفته است و این مهم که کمک به بیمارستان ها و مراکز درمانی استان نجات جان تعداد زیادی از هم وطنان را در پی دارد ، در ذهن و قلب خیرین ایجاد شده است و ما را از یاری خود بی بهره نمی گذارند .وی در ادامه به اهمیت نقش خیرین در تجهیز و تکمیل تجهیزات مورد نیاز و مساعدت به بیماران کم بضاعت در راستای افزایش رضایتمندی بیماران د در این بیمارستان اشاره کرد و در خصوص تاسیس خیریه بیمارستان جهت فعالیت هدفمند و با بررسی و اولویت بندی نیاز ها بیمارستان تصمیم گیری شد.
گفتنی است نوار مغزی یا الکتروانسفالوگرام (EEG) ، مخفف الکترو (برق) ، آنسفال (مغز) ، گرم (ضبط) است. هدف از انجام آزمایش با این دستگاه، یافتن مشکلات مربوط به فعالیت الکتریکی مغز است.
این دستگاه اطلاعات مهمی در مورد سلامت و عملکرد مغز ارائه می‌دهد از جمله: تشخیص، نظارت یا رد بیماری‌هایی مانند صرع،سردرد، سکته مغزی، آسیب مغزی، تومورهای مغزی، اختلالات خواب، تغییر رفتاری، بیماری تشنج و فلج مغزی .

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود