19 اسفند 1400
شماره خبر: 264848

ورود پارک علم و فناوری البرز به حوزه صنایع غذایی

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی



رئیس پارک علم و فناوری البرز در رویداد سرمایه گذاری در حوزه صنایع غذایی و کشاورزی ( البرز ونچر دو) با اشاره به حوزه‌هایی که پارک در آن‌ها فعالیت می‌کند گفت: از بین ۹ شتاب دهنده پارک برای سال آینده، حداقل یکی در زمینه صنایع غذایی فعالیت خواهد کرد.
رویداد سرمایه گذاری در حوزه صنایع غذایی و کشاورزی ( البرز ونچر دو) با حضور دکتر باباخان مدیرعامل صندوق پژوهش استان و تیم های صاحب ایده و فناور در پارک علم و فناوری البرز برگزار شد.
مهندس مهدی عباسی رئیس پارک علم و فناوری البرز در این رویداد مهم با اشاره به عملکرد پارک علم و فناوری البرز در ماه های اخیر خاطرنشان کرد: در یک و نیم سال گذشته بزرگترین اقدام در این بازه زمانی حرکت به سمت تکمیل زیست بوم فناوری و نوآوری استان است. مهندس عباسی ضمن اشاره به صندوق پژوهش و فناوری استان اضافه کرد: یکی از بهترین اتفاقات اخیر برای ما، تاسیس صندوق پژوهش و فناوری استان بود که با نیروهای خوب به عنوان یکی از ارکان زیست بوم فناوری شکل و در دل پارک قرار گرفت . ارتباط میان پارک و مسئولین استان در تکمیل زیست بوم تاثیر زیادی داشت. همچنین بازدید مقام عالی استان از پارک علم و فناوری البرز، اتفاق میمون و مبارکی است و خوشبختانه بازخوردهای خوبی داشته است. وی افزود: سازمان‌ها پذیرفته اند که یکی از راه‌های برون رفت از برخی مشکلات مانند اشتغال دانش آموختگان و فناوران، توجه به پارک‌های علم و فناوری است. همچنین توجه به منابع موجود در ارائه و ایجاد تسهیلات لازم برای اشتغال و کارآفرینی ضروری است.رئیس پارک علم و فناوری البرز ضمن اشاره به حوزه‌هایی که پارک در آن‌ها فعالیت می‌کند گفت: ما با هم فکری برخی از بزرگان، افراد صاحب نام و تجربه صنعت استان البرز، سه حوزه پسماند، صنایع غذایی و خودرو را به عنوان حوزه‌های منتخب و اولویت دار فعالیت انتخاب کردیم. وی ادامه داد:‌ در حوزه پسماند نیز اتفاقات خوبی افتاده و بازدید وزیر کشور از غرفه پارک البرز در نمایشگاه مدیریت پسماند و وعده حمایت از این حوزه ، اتفاق خوبی است. در زمینه خودرو نیز مقدماتی فراهم شده و در دست پیگیری است. در صنایع غذایی نیز اتفاقات خوبی افتاده است. تعدادی از صنایع غذایی بزرگ کشور سهامدار صندوق پژوهش و فناوری هستند و مذاکرات با کارخانجات مهمی در استان صورت گرفته تا جدی تر و قوی تر به این حوزه ورود کنند تا بتوانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم.عباسی در پایان گفت: این رویداد در راستای همین سیاست‌هاست. این رویداد محلی برای آشنایی است تا بتوانیم به خروجی خوبی برسیم. هر کمکی از دست ما در پارک علم و فناوری بربیاید دریغ نخواهیم کرد و دنبال این هستیم که برای این صنعت بخش ویژه ای اختصاص دهیم. از ۹ شتابدهنده ای که تا برج هشت سال بعد فعال می‌شوند یکی از آن‌ها برای صنعت غذایی است تا بتواند در جهت وصل کردن آن به صنایع غذایی بزرگ استان گامی بردارد. ما برنامه داریم تا در سال آینده، در هر ماه دو بازدید از کارخانجات بزرگ داشته باشیم.گفتنی است در این رویداد، تیم های مختلف فناور در حوزه های کشاورزی و صنایع غذایی به ارائه ایده ها و طرح های خود پرداختند و داوران حاضر به ارزیابی این طرح ها پرداختند تا در نهایت طرح های منتخب را به سرمایه گذاران معرفی نمایند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود