4 شهریور 1404
شماره خبر: 329822

به فواد زنگ بزنید

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی



معاون توسعه و مدیریت سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان البرز گفت: فواد ۱۲۸ سامانه‌ای است که صدای مردم را می‌شنود و با استفاده مؤثر از ظرفیت‌های بازرسی و نظارتی، به گزارش‌های مردمی رسیدگی می‌کند.
محمد ملکی درباره راه‌اندازی سامانه فواد ۱۲۸ اظهار کرد: فواد به‌عنوان یک سامانه فوریت‌های اداری می‌تواند با توجه به افزایش اعتماد عمومی و مشارکت مردمی، آثار مؤثر و امیدوارکننده‌ای را برای نظام اداری کشور به دنبال داشته باشد.وی با اشاره به اینکه در فوریت‌های اداری هدف حل موضوع در لحظه است، افزود: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های فواد ۱۲۸ پیگیری آنی مطالبات مردمی در حوزه خدمات اداری است. این کارکرد می‌تواند ضمن امیدآفرینی، سلسله‌مراتب اداری را به خدمات‌رسانی بهتر و پاسخگویی به شهروندان با رعایت کرامت انسانی ترغیب کند.
معاون توسعه و مدیریت سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان البرز در ادامه عنوان کرد: در واقع مهمترین بخش فواد رسیدگی به شکایات است. تحقیقات نشان داده از ۱۰۰ درصد شکایات واصله به نظام اداری کشور، ۸۰ درصد دارای شرایط رسیدگی آنی و ۲۰ درصد زمان‌بر است و فواد بر آن است که به این ۸۰ درصد درخواست‌های مردم رسیدگی و پاسخ دهد.
وی با بیان اینکه یکی از اهداف فواد ۱۲۸ اصلاح نظام اداری بر اساس خواست مردم است، افزود: فواد باعث خواهد شد کارکنان به ارائه خدمات و پاسخگویی درست به شهروندان ملزم شوند و از طرف دیگر به بازسازی سرمایه‌های اجتماعی برای اجرای پروژه‌های بزرگ منجر شود. این سامانه یک منبع اطلاعاتی جامع از شکایات، درخواست‌ها، کارکردهای مثبت نظام اداری و تشویق‌ها خواهد بود.
ملکی درباره فرایند مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان با این سامانه گفت: برخی دستگاه‌ها در این زمینه بسیار فعال بوده‌اند و تعداد کمی هم هنوز موضوع سامانه فواد را جدی نگرفته‌اند. امیدواریم طی روزهای آینده با فرهنگ‌سازی و توجیه بیشتر کارکرد این سامانه، در زمره دستگاه‌های پاسخگو قرار بگیرند.وی افزود: بخشی از این موضوع به این دلیل رخ داده که مدیران روابط عمومی و نمایندگان ادارات استان که در جلسات معرفی و آشنایی با سامانه فواد ۱۲۸ شرکت داده شدند، علی‌رغم دریافت مستندات مکتوب، مدیران خود را به خوبی نسبت به این طرح توجیه نکرده بودند تا مدیر مجموعه بتواند پاسخگوی مردم و سامانه باشد.معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان البرز با اشاره به اینکه تمام دستگاه‌های خدمات‌دهنده و زیرمجموعه قوه مجریه جامعه هدف این سامانه هستند، گفت: نظام اداری و مردم هر چه بیشتر با این سامانه و کارکرد آن آشنا شوند، مطالبه‌گری از این سامانه افزایش خواهد یافت. در این فرایند، حصول نتیجه مطلوب و رضایت شهروندی برای ما جای امیدواری خواهد داشت.وی ادامه داد: ماهیت فواد ۱۲۸ بر اساس تخلفات و تنبیه‌ها تعریف نشده است، بلکه یکی از روش‌هایی است که کنترل کیفیت خدمات ارائه‌شده در نظام اداری را مورد هدف قرار داده و حداقل حسن آن علاوه بر رضایتمندی شهروندان، این است که دستگاه‌های اداری متوجه خلأها و مشکلات نظام خود می‌شوند.
ملکی در پایان گفت: با بررسی بازخوردها و تکرار گزارش‌ها، اشکالات فرایند یا نیروی انسانی مشخص می‌شود. هرچه گزارش‌ها کمتر باشد، نشان‌دهنده عملکرد مطلوب‌تر دستگاه و نیروی انسانی است. اما افزایش گزارش‌ها باعث می‌شود با تجزیه و تحلیل، به اصلاح فرایندهای اداری پرداخته شود.

منبع ایسنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود