5 دی 1397
شماره خبر: 207618

تسهیلات لازم برای گسترش کشت گلخانه ای در البرز فراهم شود

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

تسهیلات لازم برای گسترش کشت گلخانه ای در البرز فراهم شود

نماینده عالی دولت در استان البرز با اشاره به مصوبات سفر رییس جمهور به البرز گفت: طی این سفر، حدود هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای پروژه های البرز تخصیص داده شد و بر اساس گزارش های ارائه شده تاکنون ۶۲ درصد از این مصوبات اجرایی شده است.
دکتر شهبازی در اولین جلسه شورای کشاورزی استان با تسلیت درگذشت رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و حادثه دلخراش واژگونی اتوبوس دانشجویان دانشگاه علوم تحقیقات افزود: در چنین محافل و جلسات علمی ترجیح می دهم شنونده خوبی باشم.وی ادامه داد: حضور در چنین جمع فرهیخته ای علاوه بر دانش افزایی، بار بزرگ مسئولیت ما را بواسطه ظرفیت های موجود در عرصه علم و فناوری استان را یادآور می شود.
***در راستای تحقق راهبردهای توسعه استان از مشارکت تشکل های مردم نهاد استفاده می کنیم
دکتر شهبازی با اشاره به استقرار مراکز علمی و تحقیقاتی ملی در استان گفت: این مراکز و افراد نخبه در البرز ظرفیت بزرگی محسوب می شوند که باید برای بهره برداری و کمک به رشد آنها اقدام کرد.
وی افزود: این استان در حوزه کشاورزی دارای بسترهای ارزشمندی است ولی با توجه به مساحت کم اراضی و لزوم رعایت مصرف آب، باید از کشاورزی سنتی به سمت توسعه کشاورزی علمی حرکت کنیم.
***تسهیلات لازم برای گسترش کشت گلخانه ای در البرز فراهم شودا
ستاندار البرز اضافه کرد: گسترش کشت گلخانه ای با برنامه ریزی دقیق و بستر سازی مناسب مورد تاکید است از این رو معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری باید نسبت به تشکیل کارگروهی در این راستا اقدام کند.وی گفت: با گذشت حدود ۴ دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، آستانه تحمل مردم و نظام بالا رفته و مسئولان با سعه صدر نقدها را می پذیرند و مردم نیز با آرامش بیشتری دغدغه های خود را بیان می کنند.دکتر شهبازی افزود: با توجه به راهبردهایی که برای توسعه استان ترسیم شده، مشارکت تشکل ها، سازمان های مردم نهاد و... نیز مورد بهره برداری قرار می گیرد.

***می توانیم به بخش کشاورزی البرز متکی باشیم
وی عنوان کرد: موسسه سرم سازی رازی حدود صد سال است که موثرترین داروها را به مردم ارائه داده و این ظرفیت ارزشمند در البرز مستقر است.استاندار البرز گفت: از تمامی مسئولانی که در راستای حل مشکل اعضای موسسه نهال و نشان البرز همراهی لازم را داشته اند قدردانیم.وی افزود: ظرفیت های موجود در استان حاکی از آن است که می توانیم به بخش کشاورزی البرز متکی باشیم.
***فرودگاه پیام بستر ارزشمندی در توسعه صادرات البرز است
دکتر شهبازی خاطرنشان کرد: باید تسهیلات لازم را برای رشد کشاورزی در استان فراهم کرد همچنین در حوزه گیاهان دارویی نیز می توان بستر لازم را فراهم کرد.وی گفت: فرودگاه پیام نیز فرصت بزرگی برای البرز محسوب می شود که بویژه در بحث صادرات محصولات کشاورزی تاثیر بسزایی دارد.
***اجرای پروژه های بیابان زدایی در البرز با اهتمام ویژه ای دنبال شود
استاندار البرز با اشاره به ضرورت بیابان زدایی بخصوص در جنوب البرز، افزود: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان باید برنامه های حوزه بیابان زدایی البرز بر اساس برنامه های مدون اقدامات لازم را انجام دهد.وی ادامه داد: از دستگاه های مربوطه و بویژه جهاد کشاورزی انتظار می رود که تا جای ممکن از تغییر کاربری اراضی کشاورزی جلوگیری کنند.
***62 درصد پروژه های سفر رییس جمهور به البرز محقق شده است
دکتر شهبازی با اشاره به مصوبات سفر رییس جمهور به البرز گفت: طی این سفر، حدود هزار و 300 میلیارد تومان برای پروژه های البرز تخصیص داده شد و بر اساس گزارش های ارائه شده تاکنون 62 درصد از این مصوبات اجرایی شده است.
***از سوی دولت مامور به پیگیری مصوبات سفر رییس جمهور به البرز هستم
وی افزود: بر اساس مسئولیت محوله از سوی دولت مامور به پیگیری و تحقق مصوبات رییس جمهور به البرز هستم و در این راستا با اهتمام ویژه ای اقدام می کنم.استاندار البرز گفت: امید است با اتحاد و انسجام مجموعه استان نسبت به اجرای اهداف و برنامه های دولت و نظام در استان که اهم آن رونق تولید و ایجاد اشتغال است، توفیق یابیم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود