29 بهمن 1395
شماره خبر: 174868

طی ۳ سال در البرز ۴۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

طی ۳ سال در البرز ۴۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شد


رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته از مسئولان خواستند تا از عملکردها بگویند؛ استاندار البرز نیز مدیران را ملزم ساخت تا گزارش کار دهند و در اعلام وضعیت اشتغال استان البرز نیز از پرداخت هزار و ۶۹۲ میلیاردتومان تسهیلات و ایجاد ۴۰ هزار فرصت شغلی در دولت تدبیر و امید خبر داد.
سیدحمیدطهائی در حاشیه جلسه کارگروه اشتغال استان در سالن شهدای دولت در جمع رسانه ها به سوالات طرح شده پاسخ داد و ضمن تسلیت چهلمین روز در گذشت آیت الله رفسنجانی و با اشاره به تشکیل شورای اشتغال با محوریت گزارش عملکرد دستگاه های ایجادگر فرصت های شغلی طی 11 ماه گذشته،گفت: در سفر دکتر سیف رئیس کل بانک مرکزی سقف تسهیلات بانک های استان به واحدهای تولیدی برداشته شد بنحوی که ایشان اعلام کردند برای پرداخت وام به واحدهای تولیدی خود را محدود به تبصره ها نکنید و به دنبال آن نیز بانک ها اعلام آمادگی کردند که بدون سقف،تسهیلات پرداخت می کنند.
وی با اعلام اینکه سهم و سقف پرداخت تسهیلات به صنایع البرز 470 میلیاردتومان بود،افزود: با نقشه راهی که در حوزه قوانین بانکی ترسیم شد این رقم در استان البرز به هزار و 692 میلیاردتومان رسید و به همین میزان پرداخت به واحدهای تولیدی صورت گرفت. رئیس کارگروه اشتغال استان همچنین به عملکرد بانک ها نیز در پرداخت این تسهیلات اشاره کرد. طهائی گفت: عملکرد دستگاه ها در این زمینه حدود 60 درصد محقق شده و مابقی تسهیلاتی که پرداخته نشده نیز به این دلیل بوده که مشتریان اسناد و مدارک بانکی خود را در چارچوب قوانین ارائه نکرده اند بنابراین شاهد آن هستیم که تعداد پرونده های مصوب در کارگروه ها برای ارائه تسهیلات فراتر از ارقام پرداخت شده است. استاندار البرز باتأکید بر اینکه به مدیران بانک ها تذکر داده شده است که تا پیش از پایان سال تکلیف پرونده های ناقص را اعلام کنند،به بیانات روز گذشته مقام معظم رهبری در رابطه با گزارش عملکرد مسئولان به مردم اشاره و خاطرنشان کرد: دیروز مقام معظم رهبری فرمودند:« از عملکردها بگویید» و انتظار می رود مدیران استان گزارش اقدامات خود را به سمع و نظرمردم برسانند. طهائی با تعمیم این فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی به عملکرد خدمتگزاران دولت در استان البرز، بیان کرد: باید اعلام کنیم که 40 هزار نفر ظرف سه سال و اندی در دولت تدبیر و امید صاحب شغل شده اند و آمار افرادی که از بیمه بیکاری استفاده می کنند از 14 هزار و 900 نفر در سال 92 به 11 هزار و 300 نفر رسیده که این آمار بیانگر ثبات شغلی و کاهش نرخ بیکاری است. استاندار البرز در این رابطه آمار مهاجرت و جمعیت سیال جویای شغل را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: با وجود اینکه نرخ مشارکت استان بالارفته و فرصت های کسب و کار افزایش پیدا کرده است اما نرخ بیکاری به جهت مهاجرپذیری استان آنگونه که توقع ما وجود داشت نبوده البته تلاش ها ادامه دارد به نحوی که در دهه فجر امسال 300 واحد تولیدی، به شناسنامه صنایع البرز اضافه شد و همین امر امید فرصت های شغلی بیشتری برای مردم استان البرز بوده است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود