4 دی 1395
شماره خبر: 171824

سوخت یارانه ای به فرودگاه پیام تعلق نمی گیرد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

سوخت یارانه ای به فرودگاه پیام تعلق نمی گیرد


رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز گفت که به دلیل مخالفت وزارت نفت سوخت یارانه ای به فرودگاه پیام تعلق نمی گیرد و بستر لازم برای مسافربری شدن این مجموعه فراهم نیست.
، ذبیح الله قائمی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان البرز در سالن شهدای دولت استانداری، با اشاره به برنامه های منطقه اقتصادی پیام، افزود: تدوین طرح جامع فرودگاه پیام در دستور کار است که تاکنون 80 درصد پیشرفت داشته است. وی ادامه داد: امسال ایجاد شهرک آی سی تی یکی از برنامه های اصلی این مجموعه است که طبق برنامه ایجاد 5 بنگاه در دستور کار است و برای آینده نزدیک نیز این بنگاه ها به 25 مورد خواهد رسید. قائمی گفت: مساحت شهرک آی سی تی مجموعه پیام 7 هزار هکتار است که قراردادی با سنگاپور در فاز 300 هکتاری پیام منعقد شده است. وی افزود: اتصال مجموعه پیام به نزدیک ترین خط ریلی و راه آهن سراسری ضروری است چراکه به دلیل وجود گمرک و بسیاری از ظرفیت های موجود بستر ایجاد بندر خشک وجود دارد. این مسئول خاطر نشان کرد: مسافربری شدن پروازهای فرودگاه پیام طرح شده بود ولی موانعی سر راه این امر وجود دارد که اجرایی شدن آن را غیر ممکن می کند چراکه هزینه های بسیاری در بر دارد. وی گفت: بحث سوخت کارگو نیز پیگیری شد ولی وزارت نفت با این امر مخالفت کرد.
قائمی با اشاره به برنامه های اداره کل اقتصاد و دارایی استان گفت: انتقال پرونده ها و اخذ مالیات واحدهایی که در البرز مستقر هستند ولی پرداخت ها در تهران صورت می گیرد از اهم امور مورد پیگیری است.
وی افزود: اکنون به دنبال آمار دقیقی از واحدها و ساماندهی پرداخت مالیات ها در استان هستیم. این مسئول اضافه کرد: طی کارگروهی که برای رونق کسب و کار تشکیل می شود، مقررات زدایی و شناسایی قوانین مخل در دستور کار است. رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی البرز گفت: پنجره های واحد خدمات در کلیه دستگاه های اجرایی باید دنبال و اعمال شود چراکه طبق قانون تاکید بر این امر صورت گرفته است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود