10 اسفند 1393
شماره خبر: 138539

شهرداری ها مراکزعرضه مصالح استاندارد را ایجاد کنند

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

شهرداری ها مراکزعرضه مصالح استاندارد را ایجاد کنند


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز با اشاره به اینکه بخشی از بافت های استان فرسوده است، برضرورت احداث بناهای پایدار تأکید کرد و شهرداری را نیز ملزم ساخت تا به منظور جلوگیری از گسترش ساخت و سازهای ناپایدار، مراکز عرضه مصالح استاندارد را معرفی نمایند.
دکتر معصومی پیش از ظهر امروز در جلسه«شورای مدیریت بحران استان» که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد؛با بیان اینکه در حال حاضر 20 هکتار بافت فرسوده در استان وجود دارد، گفت: این آمار مجموعه بافت های فرسوده مناطق شهری و روستایی استان را در بر دارد و اغلب نیز ناپدیدار است. وی با اشاره به اینکه بیشترین تهدیدهای استان در بحث وقوع زلزله است، افزود: بحث استحکام بناهای در حال ساخت باید به جد مورد توجه قرار گیرد. معاون استاندار تصریح کرد: متأسفانه تمامی اقشار نسبت به احداث بنا صاحبنظر هستند به جز مهندسان ساختمان، بنابراین ضروری است که از تجارب مهندسان در ساخت بناهای پایدار شهری استفاده کرد. وی در این رابطه از تشکیل هیئتی در استانداری با رویکرد نظارتی بر روند احداث بافت و بناها خبر داد.
لزوم جانمایی مکان های عرضه مصالح ساخت و ساز استاندارد
معصومی با تأکید بر اینکه باید کیفیت ساخت و ساز ها را ارتقاء ببخشیم، افزود: بکارگیری مصالح استاندارد در تأسیس بنا یکی از الزماتی است که مغفول مانده است. وی شهرداران را ملزم ساخت تا مکان های عرضه محصولات ساختمانی استاندارد را در مناطق شهری ایجاد نمایند. معاون استاندار گفت: نهضت ساخت و ساز در طرح های توسعه شهری، با رویکرد تعادل سازی در تراکم طرح های جامع و هادی یکی از اولویت های در دست اقدام معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود