24 مهر 1391
شماره خبر: 13264

تیم های بازرسی و نظارت در کرج افزایش می یابد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

تیم های بازرسی و نظارت در کرج افزایش می یابد

سپیدار آنلاین: فرماندار کرج از افزایش تیم های بازرسی و نظارت به منظور کنترل قمیت ها خبر داد.
مهدی ایران نژاد با بیان این مطلب در کارگروه تنظیم بازار شهرستان اظهار داشت: تیم بازرسی و نظارت شهرستان متشکل از دستگاه های مختلف ذی ربط به محوریت فرمانداری کرج با ورود میدانی و همچنین نظارت نامحسوس خود طی ماه های گذشته فعال شده و با مشارکت مناسب این دستگاه ها موجب رضایتمندی نسبی مردم و همچنین افزایش امید در شهروندان را افزایش دهد. وی افزود: با توجه به گستردگی جغرافیایی و همچنین تراکم جمعیت شهرستان و همجنین استقبال مردمی از این طرح به دستور استاندار محترم البرز مقرر شده با افزایش تیم های نظارت و بازرسی نسبت به توسعه فعالیت این تیم ها در سطح شهرستان کرج ا قدام شود.
دو مرحله بازرسی در طول هفته
ایران نژاد در ادامه سخنان خود با بیان اینکه با افزایش این تیم ها نوبت های بازرسی و نظارت نیز افزایش می یابد، خاطر نشان کرد: ورود قوی و میدانی تیم های بازرسی و نظارت برکات فراوانی را به دنبال دارد که از مهمترین آنها می توان به رصد حاکمیت بر عملکرد مراکز فروش و عرضه و افزایش رصایتمندی در میان مردم اشاره کرد. وی یادآور شد: امنیت روانی حاکم بر فضای بازار نکته قابل توجهی است که در صورت ورود جدی و تاثیرگذار تیم های بازرسی و نظارت محقق می شود. فرماندار کرج بر توجه به مسائل مهمی همچون؛ مبارزه با گران فروشی، کم فروشی، احتکار کالاهای اساسی، مدیریت کلان دستگاه های مسئول در تامین و ذخیره سازی کالاهای خدماتی، رصد محسوس و نامحسوس تیم های بازرسی و نظارت تاکید و کرد و گفت: رعایت این موارد می تواند مسئولان حاضر در ستاد تنظیم بازار را در برنامه ریزی دقیق و منسجم در کنترل قمیت ها یاری دهد.
نصب برچسب بر روی کالاها ضروری است
ایران نژاد با تاکید بر لزوم نصب برچسب بر روی تمامی کالاها، تصریح کرد: عدم الصاق نصب برچسب بر روی کالاها از جمله مظاهر تخلف است که در هنگام بازدیدهای میدانی تیم بازرسی و نظارت نیز با آن برخورد شد. وی افزود: عدم نصب برچسب بر روی کالاها، گران فروشی، کم فروشی و همجین احتکار موادغذایی و کالاهای اساسی از عمده ترین تخلفاتی بود که در بازدید هفته جاری تیم بازرسی با آن برخورد شد که علاوه بر اعمال قانونی به مراجع ذی ربط قانونی نیز معرفی شدند.
نقش مردم در کنترل قیمت ها بسیار تاثیرگذار است
به گفته رئیس ستاد تنظیم بازار شهرستان کرج با توجه به محدودیت موجود در زمینه تعداد بازرسان و عدم وجود امکانات لازم برای حضور پررنگ دستگاه های نظارتی، نقش مردم در کنترل قیمت ها بسیار تاثیرگذار است که در صورت همکاری تنگاتنگ با مسئولان می تواند گام مهمی در راستای کنترل قیمت ها و آرامش حاکم بر بازار به شمار رود.





منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود