5 مهر 1393
شماره خبر: 129993

اخلاص جهادگران در دفاع مقدس رمز ماندگاری جهادسازندگی در کشور شد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

اخلاص جهادگران در دفاع مقدس رمز ماندگاری جهادسازندگی در کشور شد


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، رمز ماندگاری جهاد سازندگی را اخلاص جهادگران مخلصی دانست که خود را خالصانه در جهتی که خدا می خواست حرکت دادند و خیلی از آنها در این راه به فیض شهادت رسیدند.
داوود دانش جعفری در آیین سنگرسازان بی سنگر استان البرز که در موسسه تحقیقاتی علوم دامی کشور با حضور جهادگران استان البرز برگزار شد، افزود: وجود 55 شهید جهادگر در استان البرز و حدود سه هزار شهید جهادگر در کل کشور نشانگر رشادت های جهادگران در دوران هشت سال دفاع مقدس است که کارهای غیرممکن را ممکن می کردند.
وی به تاریخچه شکل گیری جهاد سازندگی از آغازین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی در کشور اشاره کرد و گفت: کار جهاد سازندگی در همان مقطع به صورت غیررسمی با دستور حضرت امام (ره) آغاز شد که افرادی را به نقاط دوردست برای رسیدگی به امور مامور می کردند. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: فعالیت جهاد سازندگی در خرداد 58 به صورت رسمی آغاز شد و در این زمان امام راحل (ره) فرمان تاریخی خود را که همان محرومیت زدایی از روستاها توسط اقشار مختلف جامعه بود صادر کردند و افرادی که در جهاد خدمت می کردند به صورت داوطلبانه و فقط به قصد خدمت بود. این جهادگر هشت سال دفاع مقدس در ادامه افزود: جهادگران در کشور و مناطق محروم طوری عمل کردند که به جهاد 'فتح القلوب' لقب دادند که این امر موجب عصبانیت و نارضایتی معاندین داخلی شد که به ترور و شهادت تعدادی از آنها بخصوص در کردستان منجر شد. وی یادآورشد: با شروع جنگ تحمیلی نیز عده ای از واحدهای مختلف جهاد به صورت خودجوش به سمت جبهه رفتند و در مهندسی جنگ و پشتیبانی انجام وظیفه کردند به گونه ای که در اواخر جنگ 40 گردان مهندسی در نقاط مختلف جبهه وجود داشت. دانش جعفری اظهار داشت: این جهادگران در بعضی از مناطق عملیاتی کارهایی کردند که زبان از گفتنش قاصر است که می توان به زدن جاده رملی در اولین عملیات ایران برعلیه عراق در منطقه طریق القدس و کمک به شکستن حصر آبادات اشاره کرد. وی گفت: یکی دیگر از کارهای جهاد گران تثبیت عملیات ها بود یعنی زمانی که رزمندگان عملیات می کردند و مناطقی را آزادسازی می کردندبرای ماندگار شدن و تثبیت به خاکریز نیاز داشتند که در اینجا جهادگران به میدان می آمدند. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام زدن پلهای اساسی را یکی دیگر از فعالیت های جهادگران برشمرد و افزود: یکی از نادرترین این پل ها، پل خیبر به طول 15 کیلومتر بود که این پل برای رساندن تدارکات به رزمندگان و استقرار آنها در منطقه عملیاتی لازم بود. به گزارش خبرنگار ایرنا در این آیین یکی از فرزندان جهادگر استان البرز دل نوشته ای خواند که باعث جاری شدن قطرات اشک حاضران گردید و یکی از مداحان اهل بیت (ع) نیز بمناسبت سالروز شهادت امام جواد (ع) به مرثیه سرایی پرداخت.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود