راه اندازی آزمایشی متروی کرج بعد از مدتها سال توقف
سپیدارآنلاین: گروه شهری
رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: بر اساس هماهنگی های بعمل آمده خط ۲ قطار شهری کرج تا نیمه شعبان به راه اندازی آزمایشی برسد.
علی قاسم پور در نشست خبری بررسی آخرین وضعیت قطار شهری کرج که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ،رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج و مدیرعامل شرکت سابیر با همراهی شهردار کرج، برگزار شد با بیان اینکه باید از تمام کسانی که در تکمیل این پروژه نقش داشتهاند قدردانی کنیم، اظهار داشت: شورای اسلامی و شهرداری کرج این پروژه کلان را گام به گام پیش می برد . رئیس شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه قطار شهری پروژه مدیریت شهری و شورای شهر است، تصریح کرد: اهمیت این پروژه برای شورا و شهرداری کرج به حدی بود که ۱۳ عضو شورا در دهه فجر آزمایش تست گرم از آن داشتند. قاسم پور با بیان اینکه به تاخیر افتادن بهره برداری از این پروژه دلایل فنی و خاص خود را داشته تاکید کرد: در ابتدای شورای ششم صحبت از این بود که قطار شهری آماده است و سه روز دیگر به بهره برداری می رسد اما از این سه روز روزهای بسیاری گذشت و اتفاقات فنی بسیاری رخ داد چون واقعیت این است بر خلاف وعدههای داده شده، شورای ششم این پروژه را در شرایطی تحویل گرفت که برق آن تامین نشده بود، ایستگاهها کامل نبود و حتی قطار هم خریداری نشده بود. وی یاد آورشد: به نظر می آید که قرار بود قطاری عاریتی با سیستم دیزل بر روی خطوط به حرکت در بیاید بدون آن که اصول فنی آن رعایت شده باشد. قاسم پور تاکید کرد: امروز قطار شهری کرج که جزو سیاستهای اصلی شورای ششم است، با همدلی و پیگیری در آیندهای نزدیک فاز ۱خط۲ آماده راه اندازی آزمایشی است. وی خاطرنشان کرد: ایجاد فضای همدلی از محوری ترین برنامه شورا و شهرداری کرج برای خدمت صادقانه به شهروندان است ضمن آنکه از انتقاد دلسوزانه نیز استقبال می کنیم. وی با انتقاد از اینکه دولت به تعهدات خود در قبال متروی کرج عمل نکرده است، گفت: امروز از مجموعه دولت انتظار داریم به تعهدات خود که در جلسهای در نهاد ریاست جمهوری مطرح شد عمل کنند اما متاسفانه تا به امروز به وعدهها عمل نشده است. به گفته رئیس شورای اسلامی شهر کرج ،قرار بود وزارت کشور ۷۵۰ میلیارد تومان برای تامین رام قطار تخصیص دهد، ۱۶۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به پروژه تزریق و ۶۰۰ میلیارد تومان هم در قالب بودجههای دولتی به پروژه تزریق شود. وی افزود: تزریق این منابع باعث میشود که این پروژه به هدف اصلی خود که اتصال ایستگاه ۴۵ متری گلشهر به شهید سلطانی است برسد. رییس شورای شهر کرج با تاکید بر اینکه باید زمین دپوی این پروژه در دانشگاه خوارزمی هم تعیین تکلیف شود، توضیح داد: مالک این زمین دولت است و اگر این زمین تزریق نشود عملا خروجی نخواهیم داشت. وی ابراز کرد: شاید بهره برداری از ایستگاه F و K ۴۵ متری گلشهر تا چهارراه طالقانی دردی از مشکل ترافیک کرج حل نکند ولی نشان میدهد عزم مدیریت شهری بر تکمیل ایستگاههای بعدی است و قطار شهری مطالبه جدی شهروندان است. رییس شورای شهر کرج گفت: طی ۱۷ ماه گذشته، تمام تلاش مدیریت شهری بر این بود که با تشکیل کارگروهی ویژه، ایستگاهها به صورت فنی به مرحله بهره برداری برسد. این مسئول اضافه کرد: قطار شهری پروژه مدیریت شهری کرج است و از استاندار البرز قدردانی ویژهای دارم چون طی این مدت در کنار ما بودند.