21 مرداد 1397
شماره خبر: 199865

تخصیص بودجه 400 میلیون تومانی جهت بهسازی پناهگاه سگ های بلاصاحب

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

تخصیص بودجه 400 میلیون تومانی جهت بهسازی پناهگاه سگ های بلاصاحب


سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج از تخصیص بودجه 400 میلیون تومانی به منظور بهسازی پناهگاه سگ های بلاصاحب خبر داد.
اصغر نصیری در نهمین جلسه کارگروه کنترل جمعیت سگ های بلاصاحب شهرستان کرج، اظهار داشت: کنترل جمعیت سگ های بلاصاحب با هدف اندیشیدن تمهیدات کارآمد و رفع مشکلات و محدودیت های نگهداری از این حیوانات در دستور کار سازمان مدیریت پسماند قرار گرفته است. وی به ظرفیت تنها پناهگاه رسمی سگ های بدون صاحب شهر کرج اشاره کرد و با بیان اینکه ظرفیت این پناهگاه 350 قلاده سگ است، گفت: این در حالی است که هم اکنون یک هزار قلاده سگ در این پناهگاه زندگی می کنند به طوری که این فضا به کریدوری از بیماری های مختلف تبدیل شده است. این مسول با اشاره به تخصیص بودجه 400 میلیون تومانی بهسازی پناهگاه سگ های بلاصاحب، عنوان کرد: علاوه بر این 650 میلیون تومان بودجه به شرط نقدینگی به اجرای عملیات کنترل جمعیت سگ های بدون صاحب ،جمع آوری و نگهداری از سگ ها تخصیص می یابد.
جمع آوری بیش از هزار قلاده سگ بلاصاحب طی 4 ماه گذشته
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج همچنین از جمع آوری یک هزار و 67 قلاده سگ بدون صاحب از سطح مناطق 10 گانه طی چهار ماه گذشته خبر داد و گفت: سه اکیپ زنده گیری در کرج فعال است و از ابتدای سال جاری اقدام به عملیات زنده گیری این سگ ها از سطح شهر کرده است. وی تاکید کرد:با اقدامات توامان شهرداری و حامیان حیوانات در کرج می توان گفت هم اکنون وجود سگ ها در فضاهای مختلف شهری، موضوعی حاد و بحرانی نیست. البته باید اذعان داشت برای رسیدن به نقطه مطلوب نیاز به برنامه ریزی و اجرای طرح های کارآمد داریم. نصیری با یادآوری بافت باغشهری کرج در سال های گذشته عنوان کرد: سگ ها قبل از توسعه شهرنشینی نیز وجود داشتند این در حالی است که با توسعه ناهمگون شهر فضا برای زیست این حیوانات محدود شد. نصیری با بیان اینکه عقیم سازی و واکسیناسیون سگ های بلا صاحب امری ضروری است که باید جدی گرفته شود،تاکید کرد: با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی گسترده شرایطی را فراهم کنیم تا عموم شهروندان با مشاهده سگ های بدون آزار در محله نسبت به غذارسانی به این حیوانات اقدام کنند.
نقش مثبت حامیان در حفظ نگهداری سگ های بدون صاحب
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج در بخش دیگری از صحبت های خود نقش مثبت حامیان در خصوص حفظ و نگهداری از سگ های بدون صاحب را یادآور شد و گفت: حامیان اقدامات بسیار مطلوب را به ویژه در امر غذارسانی به سگ ها انجام دادند که قابل قدردانی است. وی بیان کرد: در این راستا با همکاری سازمان های مردم نهاد و حامیان 670 قلاده سگ توسط پزشکان عقیم سازی شده اند. نصیری با اذعان بر اینکه تا کنون به دلیل برخی کمبود ها خلاءهایی در خصوص موضوع سگ های بدون صاحب وجود داشته است، افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته اقداماتی همچون عقیم سازی سگ ها به طور جدی تر در دستور کار سازمان قرار گرفته است. گفتنی است، جلسه کارگروه کنترل جمعیت سگ های بلا صاحب با حضور اصغر نصیری سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج، نماینده معاونت خدمات شهری شهرداری کرج، نمایندگان شهرداری های شهرهای اقماری و حامیان حیوانات، سمن ها و NGOها برگزار شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود