27 تیر 1397
شماره خبر: 198563

عملیات جداسازی جرثقیل معلق انجام شد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

عملیات جداسازی جرثقیل معلق انجام شد


رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج با اشاره به معلق شدن جرثقیلی در خیابان شهید بهشتی که روز گذشته اتفاق افتاد، گفت: عملیات جداسازی این جرثقیل و ایمن سازی محیط 14 ساعت و 47 دقیقه زمان برد.
محمد یساولی با یادآوری حادثه روز قبل عنوان کرد: در عملیات جداسازی جرثقیل 5 دستگاه خودرو عملیاتی و یک بالابر در محل حادثه مستقر شدند و سه دستگاه خودرو نیز به منظور اجرای عملیات پشتیبانی برای خدمات احتمالی در نزدیکی های محل حادثه در حالت آماده باش بودند. وی اضافه کرد: در مجموع با معاون عملیات و مسولان ایستگاه های آتش نشانی، 22 نیرو از سازمان در محل حادثه حضور پیدا کردند.
رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج در تشریح حادثه یاد شده، اعلام کرد: جرثقیلی در محدوده خیابان شهید بهشتی از طبقه چهارم ساختمان نیمه ساز متروکه ای به دلیل نامعلوم سقوط کرده که خوشبختانه اسکلت ساختمان مانع از سقوط کامل این جرثقیل به معبر خیابان می شود. یساولی اضافه کرد: تعدادی از اتصالات اسکلت نیز دچار شکستگی شده و جدا می شوند که این اتصالات نیز معلق مانده و سقوط نمی کنند. این مسول ادامه داد: تعیین شعاع خطر و محدوده ترافیک از سوی کارشناسان سازمان صورت گرفت و مقرر شد به منظور ارتقای ایمنی محدوده حادثه مسیر چهارراه طالقانی به سمت میدان شهدا و بالعکس تا اتمام عملیات مسدود شود و تمامی خودروهای داخل پارکینگ و ساکنین ساختمان های مجاور تا ایمن شدن کامل محل، ساختمان های خود را تخلیه کردند.وی در ادامه از درخواست جرثقیلی برای درآوردن تیرآهن های معلق خبر داد و گفت: به دلیل زمان بر بودن عملیات و تاریک شدن هوا، دو خودروی نوررسان نیز درخواست شد که این خودروها با هماهنگی معاونت خدمات شهر شهرداری و مدیر منطقه مربوطه به محل حادثه اعزام شدند. رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج افزود: پس از جداسازی بازوی 32 متری و وزنه بتونی هشت و نیم تنی، محل ایمن سازی شد و نیروهای آتش نشان ساعت هشت و سی دقیقه صبح محل حادثه را ترک کردند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود