13 اسفند 1396
شماره خبر: 192407

نهال های امید به دست دانش آموزان کرجی کاشته می شوند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

نهال های امید به دست دانش آموزان کرجی کاشته می شوند


هفته درختکاری فرصتی برای ترویج فرهنگ فضای سبز در بین آینده سازان فردای کرج است.
سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری کرج نیز این بار با اجرای طرح درخت دانش و کاشت نهال به دست آینده سازان این مرز و بوم هم آغوشی با طبیعت و وجود درختان را در شهر نمایش میدهند
درخت زندگی است از روزی که با شوق و ذوق یک بچه جوانه دانه اش به تماشا می نشیند و قد کشیدن و به ثمر نشستنش را می بیند تا روزی که لذت خنکای سبزی و میوه اش را می چشد تا آن روز که گذاختن ذغال و لهیب آتش ش گرما بخش وجود یخ زده اش می شود. درخت مظهر زندگی و شادابی و طراوت است که باید حفظ شود و برای احیا و توسعه جنگل ها و حفظ این طراوت و شادابی به جای تیشه بر ساقه اش و شکستن و به آتش کشیدنش باید حفظ شود و توسعه یابد. درختان اسطوره های سبز مقاومت اند که ریشه در خاک و سر بر افلاک دارند، نماد سرسبزی و شادابی اند، مایه تلطیف و پاکی هوایند، منشا نشاط و شادابی و سر زندگی اند، لذت تجربه احساس خنکای روز در هوای گرم اند، نماد تحول و تجربه و نو شدن و خشکیدن و دوباره جوانه زدن اند، زیباترین سفیران سبز خدا برای به ودیعه نهادن زندگی و شادابی و طراوت در بین انسان ها هستند.
اگر فواید و مزایای درختان را یک به یک بخواهیم برشماریم آنقدر حسن و زیبایی دارند که هر کدام برای خودش رویایی می شود بافته بر برگ سبز درختان و تن تنومند ساقه اشان. اجرای این طرح که به همت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با هدف توسعه فضای سبز در محیط زیست صورت گرفت و دانش آموزان کرجی بذر درخت را در آغوش خاک سپردند. به گزارش روابط عمومی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با آغاز فصل درختکاری برنامه هایی نمادین ازجمله طرح درخت دانش توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبزشهری شهرداری کرج برای گرامیداشت روز درختکاری برگزار می شود تا فرهنگی شود ماندگار برای حفظ سرمایه های ارزشمند زندگی، برای داشتن هوایی پاک، برای داشتن محیطی سرشار از طراوت و سرسبزی در بین دانش آموزان و آینده سازان شهر می باشد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود