12 دی 1395
شماره خبر: 172323

دیدگاه مدیریت شهری کرج متمرکز کردن دست فروشان در چارچوبی قانونی است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

دیدگاه مدیریت شهری کرج متمرکز کردن دست فروشان در چارچوبی قانونی است


شهردار کرج با بیان اینکه دیدگاه مدیریت شهری کرج حذف دستفروشان از سطح شهر و جلوگیری از کسب درآمد و نون آوری این قشر نیست، گفت: برآنیم تا با متمرکز کردن دستفروشان و تعیین چارچوپ خاص بر اساس قانون علاوه بر راه‌اندازی بازارهای محلی ، سیما و منظر شهری را نیز ساماندهی کنیم.
علی ترکاشوند این مطلب را عنوان کرد و اظهار داشت: دیدگاه شورای اسلامی شهر و شهرداری کرج با توجه به مشکلات اقتصادی حاکم بر جامعه و وابسته بودن اقتصاد خانواده‌های دستفروشان به فعالیت آنها در گوشه و کنار شهر، حذف نکردن دستفروشان است. شهردار کلانشهر کرج ادامه داد: مسئولان و مدیران شهری طی برگزاری جلسات متعدد و بررسی های کارشناسانه به این نتیجه دست یافتند که با ساماندهی و متمرکز کردن دستفروشان علاوه بر اینکه سیما و منظر شهری ساماندهی می‌شود، امرار معاش دستفروشان نیز با مشکل مواجهه نمی شود. ترکاشوند بیان کرد: ایجاد بازارهای محلی در نقاط مشخصی از سطح شهر کرج به منظور ساماندهی دستفروشان، هرگونه دستفروشی و دوره‌گردی را در دیگر نقاط شهر ممنوع می‌ کند و اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری این کلانشهر نیز در این زمینه قاطعانه با متخلفان برخورد خواهد کرد.
این مسئول خاطر نشان کرد: قطعا پس از ساماندهی دستفروشان و احداث مکان های مشخص برای استقرار متمرکز آنها، تبلیغات شهری برای برخورد قاطع با دستفروشان و اطلاع رسانی به دستفروشانی که از این موضوع تبعیت نکنند، آغاز می‌شود؛ چرا که با این ساماندهی، شهر کرج دیگر جای دستفروشان نیست. وی در پایان سخنان خود یادآور شد: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده توسط مجموعه مدیریت شهری کرج تا کنون اقدامات مطلوبی در زمینه جمع آوری دست فروشان و وانت بارها از سطح شهر انجام شده و این معضل به کمترین میزان خود رسیده است؛ شهرداری ایران کوچک با تلاش حوزه های ذیربط این دستگاه بر آن می باشد تا با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال با ساماندهی دستفروشان، معضلات شهری را در این زمینه به حداقل برساند و رضایتمندی شهروندان را بیش از پیش کسب کند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود