14 آذر 1395
شماره خبر: 170667

کاشت 17 هزار گلدان گل لاله در سطح منطقه 4 کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

کاشت 17 هزار گلدان گل لاله در سطح منطقه 4 کرج


مدیرمنطقه 4 شهرداری کرج عنوان کرد: به منظورتوسعه و افزایش سرانه فضای سبز، اقداماتی توسط حوزه فضای سبز منطقه از جمله کاشت 17 هزار گلدان گل لاله در سطح منطقه صورت گرفت.
امیر حسین کاظمینی با اشاره به کاشت گل و گیاه در معابر منطقه جهت توسعه فضای سبز منطقه گفت: رویکرد شهرداری این منطقه افزایش سرانه فضای سبز شهری با لحاظ کردن استانداردهای تعریف شده است.
کاظمینی در این خصوص اظهار داشت: با توجه به اهمیت کاشت گل در مناطق شهری و به منظور افزایش زیبایی بصری عملیات کاشت 17 هزار گلدان گل لاله در سطح منطقه 4 شهرداری کرج انجام شد. این مسئول گفت: این عملیات در بلوارهای دانش، ارم، گلها و چهار باندی ابتدا و انتهای فاز یک و دو، ورودی مهرویلا و دیگر معابر سطح منطقه اجرائی شد. وی فضای سبز شهری را به عنوان بخش جاندار محیط شهری، مکمل بخش بی جان شهر یعنی ساختار کالبدی شهر برشمرد و افزود: رویکرد شهرداری این منطقه افزایش سرانه فضای سبز شهری با لحاظ کردن استانداردهای تعریف شده است. کاظمینی با اشاره به تاثیرات روانی گل و گیاهان گفت: پژوهش ها نشان می دهد کاشتن گل و گیاه و به طور کلی نگاه کردن به آن باعث بر انگیخته شدن احساس شادی، آرامش و طراوت، مثبت اندیشی و دوری از غم و اندوه و در نهایت ارتقاء سلامت روحی و روانی شهروندان می شود. وی، با بیان ضرورت ارتقاء سرانه فضای سبز در سطح منطقه، عنوان کرد: هم اکنون سرانه فضای سبز سطح منطقه مطلوب و با استاندارد های لازم فاصله کمی داشته که با اقدامات و برنامه ریزی های صورت گرفته توانسته ایم فضای سبز را در سطح منطقه ارتقا داده و زمینه رفاه و آسایش شهروندان فراهم سازیم. مدیر منطقه 4 شهرداری کرج درپایان با بیان اینکه کاشت گلهای رنگارنگ و زیبا طراوت و جلوه خاصی به سیمای شهری می بخشد، حفظ و نگهداری از گل و گیاهان و همچنین همکاری و تعامل با شهرداری را از شهروندان خواستار شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود