9 اردیبهشت 1395
شماره خبر: 161999

پایگاه خبری مدیریت شهری کرج 5 ساله شد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

پایگاه خبری مدیریت شهری کرج 5 ساله شد


تاکید بر چارچوب های ثابت، بدون توجه به تغییرات و مقتضیات فراخور روز در یک رسانه، نتیجه ای نخواهد داشت جز آنکه پایه ها و مقدمات سقوط آن را فراهم کرده و سبب می شود مخاطبان به سرعت محل مراجعه خود از این رسانه را به رسانه ای پویاتر و به روزتر تغییر دهند! در چنین فضایی به روز بودن یکی از مهمترین فاکتورهاست.
تاکید بر چارچوب های ثابت، بدون توجه به تغییرات و مقتضیات فراخور روز در یک رسانه، نتیجه ای نخواهد داشت جز آنکه پایه ها و مقدمات سقوط آن را فراهم کرده و سبب می شود مخاطبان به سرعت محل مراجعه خود از این رسانه را به رسانه ای پویاتر و به روزتر تغییر دهند! در چنین فضایی به روز بودن یکی از مهمترین فاکتورهاست. حاکم بودن آگاهی بر این امر در رسانه های به روز و مطرح جهان، سبب شده است دوام و عمر آنها بسیار تقویت شده و مردم زیادی در گوشه گوشه دنیا، به طور مستمر به عنوان مخاطب های پیگیر آنها شناخته شوند. این در حالی است که روزانه رسانه های جدیدی متولد می شوند که تعداد قابل توجهی از آنها عمرشان بسیار کوتاه و مبتنی بر اهداف مختلف از جمله سیاسی، اقتصادی فرهنگی، اجتماعی و ... است. رسانه های درون سازمانی در این میان جایگاه ویژه ای دارند؛ منابع اطلاع رسانی مستند و شفاف که کوشیدند با در دست گرفتن نحوه و میزان اخبار منتشره خود در جامعه رسانه ای، روند رو به رشدشان را تکمیل کرده و به اهداف مد نظر دست پیدا کنند. برخی از این رسانه ها در قالب پایگاه اطلاع رسانی صرف و برخی از آنها به صورت حرفه ای و نزدیک به فعالیت یک خبرگزاری اقدام به فعالیت می کنند که رمز موفقیت آنها به روز بودن و اشراف بر موضوعات و خواسته های عمومی و حتی خاص است. شکل گیری پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، همزمان با سالگرد آغاز به کار شوراهای اسلامی شهر، با رویکرد اطلاع رسانی و شفاف سازی موضوعات مرتبط با شهرداری ایران کوچک، با توجه به افزایش شایعات و فضای مه آلودی انجام گرفت که پیرامون این دستگاه و نظر به اهمیت و تعدد فعالیت ها و وظایف آن ایجاده می شد و ضمن ایجاد ابهام و سردرگمی مخاطبان، امکان تصمیم گیری مناسب و متناسب با نیاز مجموعه شهر را از مدیران ارشد سلب کرده بود. در افق چشم انداز این رسانه درون سازمانی، با توجه به سطح اندک مراجعه مردمی به منابع خبری درون استانی و شهری، تقویت جایگاه خبر و اطلاع رسانی با ایجاد فضای رقابتی و نیز افزایش سرعت و کیفیت اخبار منتشره، دیده شده بود. طی مدت گذشته از فعالیت پایگاه خبری مدیریت شهری کرج که در انتهای سال 89 به مدیریت احمد خیری آغاز به کار کرد، این رسانه اوج و فرودهای متعددی را تجربه کرد و توانست با تکیه بر چند فاکتور اساسی از جمله بهره گیری از نیروی انسانی حرفه ای، سخت افزار و نرم افزار قدرتمند بر روزهای سخت پیروز شده و همواره به عنوان یکی از مراجع و الگوهای خبری شهر مورد بهره برداری دیگر رسانه ها و منابع خبری شناخته شود. در کنار این فعالیت ها، پایگاه خبری مدیریت شهری کرج یکی از منابع خبری بود که توانست با ارائه اطلاعات به روز و دقیق و بهره گیری از امکاناتی نظیر نشریه الکترونیک، مجله خبری، مجله عملکرد و بخش انگلیسی زبان سایت بخش زیادی از خواسته های شهروندی در خصوص یک رسانه پویای الکترونیکی را تامین نماید؛ به طوری که این رسانه از ابتدای سال 95 تاکنون تعداد 43 هزار و 800 بازدید را در کارنامه خود به ثبت رسانده و حتی توانسته است تعداد قابل توجهی از مخاطبان خارج از کشور یا شهروندان غیرفارسی زبان را جذب نماید. همچنین راه اندازی رادیو اینترنتی مدیریت شهری کرج یکی از اقداماتی بود که توسط اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ایران کوچک انجام گرفت و به عنوان یکی از مکمل های رسانه ای این دستگاه عملکرد بسیار مطلوبی را از خود به جای گذاشت. رادیوی اینترنتی به رغم زمان کوتاهی که از آغاز به کار رسمی آن می گذرد تعداد 218 هزار و 419بازدیدکننده داشته و توانسته است با پخش گفتگوهای ویژه با مسئولان مدیریت شهری در بخش های مختلف رادیو البرز، مخاطبان زیادی را به دست آورد. مجله شهروندی این رسانه با هدف جلب نظرات مختلف شهروندان و ذائقه های متفاوت آنان ایجاد شد و موضوعات متنوعی را از جمله تغذیه، بهداشت جسم و روان، شگفتی ها و دیگر مطالب مورد اقبال عموم در خود جای داده است.
مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کرج در خصوص برنامه های رسانه ای این اداره کل اظهار داشت: تقویت ساختارها و زیرساخت های رسانه ای شهرداری کرج و تغییر پوسته و فرم پایگاه خبری از جمله برنامه های ما در این حوزه بود که بخشی از آن تاکنون انجام گرفته و مقرر شده است با افزایش مطالب محتوایی و دانشی، در کنار ارائه اخبار و آمار مستند، رویکرد شفاف سازی را بیش از پیش مد نظر قرار دهیم. وحید آقاشریفی در گفتگو با این رسانه، ناظران و مخاطبان اصلی شهرداری ها را مردم عنوان کرد و ادامه داد: تلاش خواهیم کرد با توسعه مطالب تهیه شده بنا به ذائقه مخاطبان، اطلاعات شهری، فرهنگ و حقوق شهروندی را در کنار موضوعات مورد علاقه مردم در اختیار آنان قرار دهیم. با این وعده، انتظار می رود در سال جدید، شاهد به جلوه در آمدن رنگ و بوی جدیدی از فضای رسانه ای و اطلاع رسانی در این دستگاه خدماتی و نهاد اجتماعی باشیم. امید که انتظارات در این زمینه به ثمر نشسته و پیشرفت حوزه رسانه ای شهر و استان را با بروز فضای رقابتی، بیش از پیش شاهد باشیم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود