1 آذر 1391
شماره خبر: 15489

كشورهاي آزاده دنيا از نهضت عاشورا الگو گرفتند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 كشورهاي آزاده دنيا از نهضت عاشورا الگو گرفتند

سپیدار آنلاین: شهردار کرج انقلابهای به وقوع پیوسته در دیگر نقاط دنیا را برگرفته از الگوی انقلاب بزرگتر با عنوان الگوی انقلاب عاشورایی و حسینی دانست.
سید علی آقازاده با حضور در گردهمایی بسجیان شهرداری و شورای اسلامی شهر کرج که پيش از ظهر امروز در سالن باشگاه میلاد برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن عاشورای سرور و سالار شهیدان گفت: حرکت امام حسين (ع) که منجر به حادثه عاشورا شد، پدیده و واقعه ای جز يک انقلاب اسلامي و تلاش در راستاي تحول اصلاح جامعه اسلامي نبود. وی اذعان داشت: فرهنگ عاشورا در طول تاريخ همواره براي جامعه اسلامي و مؤمنين الهام بخش بوده و حرارتي در دلهاي مؤمنين ايجاد كرده كه هرگز به سردي نمي گرايد. آقازاده از عاشورا به عنوان حادثه ای بزرگ و تاثیر گذار در جوامع اسلامی یاد کرد و افزود: این واقعه بزرگ همواره مورد توجه دشمنان بوده است و می خواهند با ایجاد تحریف در آن از اثرگذاری این حادثه در بین مردم به ویژه جوانان بکاهند. شهردار کرج صیانت از فرهنگ غنی عاشورا را یک وظیفه دینی دانست و تاکید کرد: باید از ارزشهای عاشورایی دفاع کرد و در جهت زنده نگه داشتن این انقلاب بهره برد.
نهضت های عدالت خواهی و حق طلبانه بشریت برگرفته از قیام حسینی است
شهردار کرج با بیان اینکه همه نهضت های عدالت خواهی و حق طلبانه بشریت برگرفته از قیام حسینی بوده است، خاطر نشان کرد: ندای اسلام همیشه در گوش زمان جاری است و عاشورا هم در دل شیعیان ماندگار می ماند. وی در ادامه افزود: هدف از تشكيل ارتش 20 هزار نفري مقابله با تهدیداتی بود که انقلاب اسلامی جوان ما را مورد هدف قرار ميداد كه اين نهاد در اين راستا به دستور امام تشکیل شد و سازمانی از جنس مردم و برای مردم در راستای حفظ و حراست از انقلاب اسلامی پا به عرصه گذاشت. شهردار کرج افزود: اکنون پس از گذشت قریب به 33 سال از این امر ما متوجه دور اندیشی امام راحل و رهبر انقلاب اسلامی می شویم و با گذشت سه دهه هم اکنون نیز شاهد همان انقلاب با صلابت و بلکه بهتر از پیش در عرصه های داخلی و خارجي هستيم. وی در پایان با بیان اینکه اکثر مدیران این دستگاه بسیجی هستند؛ خاطرنشان کرد: شهرداری کرج به عنوان بزرگترین دستگاه اجرایی این افتخار را دارد که بیش از 80 درصد نیروهایش بسیجی یا جزو خانواده های معظم و معزز شهدا، ایثارگران را داشته و با درک بالایی وارد این مجموعه شده اند.




منبع: کامنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود