25 آبان 1391
شماره خبر: 15068

واقعه عاشورا فرهنگ ماندگاری و هدایت بشر است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 واقعه عاشورا فرهنگ ماندگاری و هدایت بشر است

سپیدار آنلاین: شهردار کرج گفت: واقعه عاشورا فرهنگ ماندگاری برای هدایت بشر در زندگی است که با اقتدا به آن راه کمال و رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی مهیا می شود.
سید علی آقازاده با تسليت فرا رسيدن ماه محرم، واقعه کربلا را ماندگارترین و موثرترین حادثه تاریخی بعد از ظهور اسلام ذکر کرد و افزود: قیام عاشورا و فرهنگ عاشورایی در ایجاد نهضت ها و حرکت های بنیادین اسلامی نقش تعیین کننده ‌ای داشته است، به گونه ای که بعد از گذشت سالیان متمادی، این واقعه همچنان به عنوان مهمترین حادثه مذهبی، اسلامی پا برجاست. وی با اشاره به نقش و جایگاه فرهنگ عاشورا، این واقعه دینی مذهبی را در ایجاد و تداوم انقلاب اسلامی موثر دانست و عنوان کرد: عاشورا و قیام امام حسین (ع) در مقابل ظلم و ستیز، عاملی برای سازندگی و هدایت افراد به سوی کمال معنوی است و برگزاری مراسم عاشورا که مردم هر سال با ایمانی راسخ تر به استقبال آن می روند نیز حاکی از آن است که درک بالایی از این واقعه از سوی مردم وجود دارد. این مسئول، ارادت مسلمین به امام حسین (ع) را یادآور شد و افزود: اقتداء به این امام بزرگوار و قرار گرفتن در مسیر آموزه های ایشان در واقع قرار گرفتن در مسیر خدادوستی، کمال،‌ شرافت‌، استقامت‌، ایثار و مردانگي است و بی شک، لحاظ کردن این شاخص ها ، انسان را در راه‌ تجلي‌ قرار می دهد. آقازاده با بیان اینکه، امام حسين‌ (ع) و آموزه های دینی و اخلاقی این بزرگوار راهگشاي مسیر زندگی همه‌ انسان‌ها است، گفت: راه امام حسین (ع) راهي روشن است که می تواند انسان را از آزمون های بزرگ زندگی سربلند بيرون آورد.
ضرورت تبیین فرهنگ عاشورا
شهردار کرج در ادامه با بیان اینکه، عاشورا منزلتی عظیم و بزرگ دارد، بر ضرورت تبیین فرهنگ عاشورایی بین نسل های مختلف تاکید کرد و تحقق این مهم را منشاء رسیدن به مقصد نهایی که همان کمال اخروی است، دانست. آقازاده، شناخت نهضت حسینی را از مسایل مهم قیام عاشورا دانست و عنوان کرد: عاشورا را می توان مجموعه مفاهیم، سخنان، اهداف و انگیزه ‌ها، روحیات و اخلاقیات والای انسانی دانست كه در نهضت کربلا تجلی یافته است. وی، واقعه تاریخی عاشورا را سراسر درس و عبرت دانست و افزود: عاشورا پیام های اصیل و پر منفعتی دارد و توجه جدی به این پیام‌ها و الگو گرفتن از آن زمینه های مساعدی را بری اعتلای جامعه اسلامی فراهم می کند. آقازاده با اشاره به ماهیت معنوی و اسلامی واقعه عاشورا، بیان کرد: آنچه‌ در خصوص‌ حادثه تاريخي‌ عاشورا اهميت‌ دارد، عالمانه‌ فهميدن‌ آن ‌است‌. وی عنوان کرد: شجاعت‌ و دلاوري‌هاي‌ حسين‌ بن‌ علي‌ (ع) و هر يك‌ از شهداي‌ كربلا در مسائل‌ روان‌شناسي‌ و انسان‌ شناسي‌ ممتاز و بسيار در خور اهميت‌ است‌. اين مسئول اظهار اميدواري كرد تا با تاسي به منش اباعبدالله (ع) و ياران با وفاي اين بزرگوار، ارزشهاي والاي انساني را در خود تقويت و بارور كنيم.



منبع: کامنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود