27 خرداد 1394
شماره خبر: 144032

50 ایستگاه مکانیزه اتوبوس به پایانه فروش البرز کارت مجهز شده اند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 50 ایستگاه مکانیزه اتوبوس به پایانه فروش البرز کارت مجهز شده اند


مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی کرج و حومه با اشاره به احداث ایستگاه های مکانیزه در سطح شهر و پرداخت کرایه اتوبوس از طریق البرز کارت به عنوان اقدامات مهم سازمان در خدمت رسانی به شهروندان گفت: تاکنون 50 ایستگاه مکانیزه این کلانشهر به واحد فروش البرز کارت مجهز شده اند.
مهرداد کیانی با بیان اینکه تاکنون 73 مورد ایستگاه مکانیزه اتوبوس در سطح شهر نصب شده است، عنوان کرد: این ایستگاه ها بیشتر در نقاطی احداث شده که تقاضای سفر بیشتری وجود دارد و در معابر اصلی شهر مورد استفاده شهروندان قرار می گیرد. این مسئول در خصوص مزیت های نصب ایستگاه های مکانیزه در سطح شهر اضافه کرد: این ایستگاه ها با طراحی اختصاصی و تجهیزاتی مانند کولر گازی، تلویزیون LCD و درب اتوماتیک در اختیار شهروندان قرار گرفته و به صورت مامنی در سرما و گرما برای شهروندان محسوب می شود. وی پرداخت الکترونیکی کرایه های اتوبوس به منظور رفع معضل پول خرد و آرامش خاطر رانندگان و مسافران را از دیگر اقدامات مهم سازمان در راستای خدمت رسانی بهینه به شهروندان ذکر و عنوان کرد: در ایستگاه های مکانیزه اتوبوس محلی برای توزیع و شارژ بلیط الکترونیکی (البرز کارت) با هدف دسترسی آسان شهروندان به این کارت تعبیه شده است. مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی کرج و حومه در خصوص کارکرد های کارت های الکترونیکی اظهار داشت: البرز کارت نوعی کیف پول الکترونیکی است و از ظرفیت های بالایی برای اجرای طرح های آتی در راستای ایجاد شهر الکترونیک برخوردار بوده و می تواند در همه حوزه های خدمات شهری و عمومی نظیر تاکسیرانی، پارکینگ، پارک ها، مراکز تفریحی و نظایر آن مورد استفاده قرار گیرد. کیانی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه تاکنون 75 درصد مسافران درون شهری از البرز کارت استفاده می کنند، اضافه کرد: تا پایان تیر ماه سال جاری کرایه تنها از طریق این کارت ممکن خواهد بود و صد در صد مسافران ملزم به تهیه این کارت هستند. این مسئول با بیان اینکه این کارت در بیشتر ایستگاه ها و پایانه های شهری به فروش می رسد، اضافه کرد: در تمام مراکز فروش، دستگاه‌ های کارتخوان نصب شده است که شهروندان می توانند از این طریق مانده اعتبار خود را نیز ملاحظه نمایند. وی در بخش دیگری از سخنان خود به احداث مجتمع بزرگ تعمیرگاهی ویژه ناوگان بخش خصوصی در شهرک صنعتی سیمین دشت اشاره و عنوان کرد: این مجمتع با همکاری و تعامل مطلوب سازمان عمران شهرداری کرج به بهره برداری می رسد. این مدیر عامل مساحت مجتمع بزرگ تعمیرگاهی را یک هکتار اعلام کرد و با اشاره به اینکه این مجتمع در پنج قسمت ارائه خدمت می کند، افزود: مجتمع مذکور همچنین به واحد رفاهی برای کارکنان مجهز می باشد که رختکن، سرویس بهداشتی، نمازخانه، سالن غذاخوری، خوابگاه، پارکینگ سواری کارکنان و ... از جمله آن می باشد.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی کرج خط کشی ایستگاه های اتوبوس را از دیگر اقدامات مهم سازمان اعلام کرد و با بیان اینکه این امر با همکاری معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری در حال اجرا می باشد، افزود: اولویت سازمان برای اجرای عملیات مذکور خیابان شهید بهشتی و کمربندی است که پس از اتمام عملیات در این محل ها، سازمان اقدام به خط کشی حاشیه ای در معابر فرعی کرج اقدام می کند و در این ایستگاه ها علاوه بر خط کشی، تابلو (BUS STOP) نیز نصب می شود. کیانی در خصوص دیگر اقدامات ارزنده سازمان طی سال گذشته و سال جاری به اتوبوس های نوسازی شده در ناوگان اتوبوسرانی اشاره و بیان کرد: این اقدام، تاثیر بسزایی در کاهش هزینه های جاری داشت که تا پایان تیر ماه 60 عدد از این اتوبوسها تحویل سازمان و وارد عرصه خدمت به شهروندان می شوند. این مسئول با اشاره به تجهیز اتوبوسهای نوسازی شده به کولر تصریح کرد: تا پایان تیرماه علاوه بر تحویل اتوبوسها و آغاز فعالیت آنها در سطح شهر، این خودروها به کولر نیز مجهز شده و پس از آن در اختیار شهروندان قرار می گیرند. وی در پایان با تاکید بر اینکه مدیریت شهری موظف است برای خدمت رسانی به شهروندان تمام تلاش خود را به کار گیرد، انجام طرح های متناسب با نیاز حمل و نقل عمومی در این کلانشهر را مهم خواند و افزود: کسب رضایت مردم از ناوگان حمل و نقل به منظور جلب اعتماد آنها از اهمیت بالایی برخوردار است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود