27 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 142114

روابط عمومی مدیریت تطبیق برنامه های سازمانی با تغییرات محیطی است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

روابط عمومی مدیریت تطبیق برنامه های سازمانی با تغییرات محیطی است


قائم مقام شهردار کرج از روابط عمومی به عنوان مدیریت تطبیق برنامه ها و تغییرات محیطی داخل و خارج سازمان یادکرد و افزود: تحقق این مهم در ساختار روابط عمومی زمینه را برای ارتقاء این مجموعه فراهم می کند.
محمدرضا رضاپور با تبریک روز 27 اردیبهشت ماه، روز روابط عمومی به تلاشگران این عرصه، افزود: روابط عمومی ها وظایف و مسئولیت های متعددی بر عهده دارند که در راس آنها تلاش برای اثربخشی بیشتر تصمیمات اتخاذ شده از سازمان و اداره می باشد که میتوان گفت این اقدام به نوعی زمینه ساز اجرای هدفمند برنامه های سازمانی می شود. این مدیر با اشاره به نیاز سازمانها به بهره گیری از ظرفیت ها و پتاسیل های روابط عمومی عنوان کرد: امروزه سازمان ها بیش از گذشته به کارکرد مثبت و اثر گذار روابط عمومی ها نیاز دارند؛ زیرا معتقد به ایجاد و برقراری ارتباطات تاثیرگذار و بلند مدت با ارکان مختلف سازمان و در بخشی وسیعتر با مخاطبین و مراجعین سازمانی که با عنوان شهروند و ارباب رجوع می شناسیم، هستیم. قائم مقام شهردار کرج با بیان اینکه هر مدیریتی برای دستیابی به اهداف سازمانی، نیاز به ابزارهایی خاص دارد، اظهار داشت: این ابزارها را تحت عنوان منابع انسانی، تکنولوژی و منابع درآمدی می توان طبقه بندی کرد که در این زمینه هماهنگی بین آیتم ها بسیار حائز اهمیت است که در این زمینه جهت گیری های هدفمند و برنامه های کارآمد روابط عمومی می تواند نقش بسزایی در ایجاد این هماهنگی ها ایفا کند. رضاپور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نیاز سازمان ها در خصوص ایجاد ارتباطات راهبردی به عنوان بخشی از کارکردهای مدیریتی و فرایند تصمیم سازی افزود: عملکرد روابط عمومی و ایجاد ارتباطات بهینه از سوی این حوزه بر خروجی عملکرد سازمان نقش دارد ضمن آنکه میزان موفقیت سازمان در تحقق اهداف خرد و کلان را تضمین می کند.
هدف روابط عمومی بهبود تعاملات است
این مسئول شهری، هدف روابط عمومی ها را بهبود تعاملات و ارتباطات سازمان ذکر و عنوان کرد: از مزیت های مهم روابط عمومی ها داشتن قدرت همپوشانی و ارتباطات وسیع با سطوح مختلف درون و برون سازمانی است که این مهم رسیدن به اهدافی خاص درون مجموعه و یک سازمان را رقم می زند. وی در تعریفی دیگر از کارکردهای روابط عمومی عنوان کرد: روابط عمومی ها ماهیتی سازمان یافته دارند و به شکلی فعالیت های راهبردی را در مجموعه هدایت و راهبری می کنند که این تعریف به ویژه در شهرداری ها کاربرد دارد. علاوه بر مجموعه تعاریف و کاربردهای مطرح شده از روابط عمومی ها، این ساختار نقش تعیین کننده و انکار ناشدنی در شناسایی نیازها، خواسته ها و علائق گروه های مردمی ایفا می کنند که این مهم با توجه به مردمی بودن مدیریت شهری در این دستگاه نمود بسیاری دارد.
تاکتیک های ارتباطی در ساختار روابط عمومی تعریف شوند
قائم مقام شهردار کرج، تعریف تاکتیک های ارتباطی در روابط عمومی ها را مهم ارزیابی کرد و افزود: روابط عمومی ها زمانی می توانند نقش اثر بخشی در سازمان و به تبع آن دیگر دستگاه ها و سازمان ها داشته باشند که تاکتیک های ارتباطی در این مجموعه به نحوی کارآ و با تکیه مهندسی افکار و ایده تعریف و در بخش های مختلف جاری شوند.
روابط عمومی ارتباط بین مردم و شهرداری را تقویت می کند
رضاپور در ادامه از مدیریت شهری اعم از شهرداری و شورا به عنوان مردمی ترین نهاد شهری یاد کرد و افزود: بر این اساس ساختار روابط عمومی در این مجموعه از اهمیت خاصی برخوردار است. از جمله وظایف روابط عمومی در مجموعه مدیریت شهری کرج شناساندن اهداف، سیاست های و کارکردهای شهرداری به شهروندان و ایجاد حفظ و تقویت حسن شهرت است. وی در پایان عنوان کرد: تعریف دقیق اهداف، استراتژی ها و تاکتیک های به منظور بهره گیری از توانمندی های منابع انسانی در ساختار روابط عمومی ها امری ضروری است که علاوه بر غنی بخشیدن به عملکرد این حوزه فضا را برای ایجاد ارتباطات مردمی، راهبردی و علمی باز می کند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود