29 بهمن 1393
شماره خبر: 137892

تقویت اطلاع رسانی شهری موجب تداوم حیات فرهنگی کلانشهرها می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

تقویت اطلاع رسانی شهری موجب تداوم حیات فرهنگی کلانشهرها می شود


رئیس شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه تقویت اطلاع رسانی شهری موجب تداوم حیات فرهنگی کلانشهرها و استقلال ملی می شود، اظهار داشت: گردهمایی فصلی روابط عمومی کلانشهرهای کشور زمینه ساز رفع مشکلات و برداشتن های گام های رو به جلو در این حوزه می شود.
محمود دادگو در بیست و دومین نشست کمیته روابط عمومی‌ و ارتباطات کلانشهرهای کشور که به میزبانی روابط عمومی شهرداری کرج در حال برگزاری است، عنوان کرد: روابط عمومی ها وظایف و مسئولیت های متعددی بر عهده دارند که در راس آنها تلاش برای اثربخشی بیشتر تصمیمات اتخاذ شده از سازمان و اداره متبوع می باشد که می توان گفت این اقدام به نوعی زمینه ساز اجرای هدفمند برنامه های سازمانی می شود. رئیس شورا ی اسلامی شهر کرج با اشاره به نیاز سازمانها به بهره برداری از ظرفیتها و پتانسیل های روابط عمومی، اظهار داشت: امروزه سازمانها بیش از گذشته به کارکرد مثبت و اثرگذار روابط عمومی ها نیاز دارند زیرا معتقد به ایجاد و برقراری ارتباطات تاثیرگذار و بلند مدت با ارکان مختلف سازمان و در بخشی وسیع تر با مخاطبین و مراجعین سازمانی که با عنوان شهروند و ارباب رجوع می شناسیم، هستیم. دادگو با بیان اینکه هر مدیریتی برای دستیابی به اهداف سازمانی، نیاز به ابزارهای خاص دارد، گفت: این ابزارها را تحت عنوان منابع انسانی، تکنولوژی و منابع درآمدی می توان طبقه بندی کرد که در این زمینه هماهنگی بین آیتم ها بسیار حائز اهمیت است و جهت گیری های هدفمند و برنامه های کارآمد روابط عمومی ها در این راستا می تواند نقش بسزایی در ایجاد این هماهنگی ها ایفا کند. رئیس پارلمان شهری کرج در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نیاز سازمانها در خصوص ایجاد ارتباطات راهبردی به عنوان بخشی از کارکردهای مدیریتی و فرآیند تصمیم سازی افزود: عملکرد روابط عمومی و ایجاد ارتباطات بهینه از سوی این حوزه بر خروجی عملکرد سازمان نقش دارد ضمن آنکه میزان موفقیت سازمان در تحقق اهداف خرد و کلان را تضمین می کند.
هدف روابط عمومی بهبود تعاملات است
رئیس شورای اسلامی شهر کرج، هدف روابط عمومی ها را بهبود تعاملات و ارتباطات سازمان ذکر و عنوان کرد: از مزیت های مهم روابط عمومی ها داشتن قدرت همپوشانی و ارتباطات وسیع با سطوح مختلف درون و برون سازمانی است که این مهم رسیدن به اهداف خاص درون مجموعه و یک سازمان را رقم می زند. به گفته دادگو، ایجاد تعاملات و برقراری ارتباطات وسیع، هدفدار و منسجم از سوی روابط عمومی ها افزون بر غنی سازی کارکردهای سازمانی زمینه ساز شکل دهی تفاهم متقابل، حسن نیت، شفاف سازی کارکردها و... است. وی در تعریفی دیگر از کارکردهای روابط عمومی عنوان کرد: روابط عمومی ها ماهیتی سازمان یافته دارند و به شکلی فعالیت های راهبردی را در مجموعه هدایت و راهبردی می کنند که این تعریف به ویژه در شهرداری ها کاربرد دارد. دادگو اظهار داشت: علاوه بر مجموعه تعاریف و کاربردهای مطرح شده از روابط عمومی ها، این ساختار نقش تعیین کننده و انکار ناشدنی در شناسایی نیازها، خواسته ها و علائق گروه های مردمی ایفا می کنند که این مهم با توجه به مردمی بودن مدیریت شهری در این دستگاه نمود بسیاری دارد.
تاکتیک های ارتباطی در ساختار روابط عمومی تعریف شوند
رئیس شورای اسلامی شهر کرج، تعریف تاکتیک های ارتباطی در روابط عمومی ها را مهم ارزیابی کرد و افزود: روابط عمومی ها زمانی می توانند نقش اثربخش در سازمان و به تبع آن دیگر دستگاه ها و سازمان ها داشته باشند که تاکتیک های ارتباطی در این مجموعه به نحوی کارآ و باتکیه بر مهندسی افکار و ایده تعریف و در بخش های مختلف جاری شوند. دادگو عنوان کرد: تعریف دقیق اهداف، استراتژی ها و تاکتیک ها به منظور بهره گیری از توانمندی های منابع انسانی در ساختار روابط عمومی ها امری ضروری است که علاوه بر غنی سازی عملکرد این حوزه فضا را برای ایجاد ارتباطات مردمی، راهبردی و علمی باز می کند.
روابط عمومی ارتباط بین مردم و شهرداری را تقویت می کند
دادگو ادامه داد: از جمله وظایف روابط عمومی در مدیریت شهری شناساندن اهداف، سیاست ها و کارکرد های شهرداری به شهروندان و ایجاد حفظ و تقویت حسن شهرت است.
وی در ادامه ایجاد و تقویت رضایتمندی در شهروندان و سنجش مستمر آن، ایجاد و تقویت تفاهم بین کارکنان و مدیران را بعنوان نقش های مهم روابط عمومی خواند و افزود: ایفای نقش ارتباطی بین مردم و شهرداری نیز از کارکردهای مهم روابط عمومی در شهرداری است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود