5 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 140870

نوسازی بافت های فرسوده به پیشگیری از وقوع بحران در آینده کمک می کند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

نوسازی بافت های فرسوده به پیشگیری از وقوع بحران در آینده کمک می کند


مدیر منطقه 9 شهرداری کرج از در نظر گرفتن برنامه هایی اصولی به منظور احياي بافت های فرسوده در سطح این منطقه خبر داد و گفت: این نهاد به طور ویژه مبحث نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده را پیگیری می کند تا از مشکلات احتمالی در آینده پیشگیری نماید.
مجتبی اسکندری عنوان کرد: لزوم نوسازی بافت های فرسوده در سطح مناطق 12 گانه کلانشهر کرج از جمله مسائلی است که برای مجموعه مدیریت شهری از اهمیت بالایی برخوردار می باشد؛ چرا که در صورت وقوع زلزله احتمالی شاهد خسارت های سنگین جانی و مالی در محدوده بناهای ریزدانه و ناپایدار خواهیم بود و باید از امروز برای آینده تدبیراندیشی های لازم را داشته باشیم.
مدیر منطقه 9 شهرداری کرج اظهار داشت: امروز مسئولان شهری باید به مبحث بهسازی بافت های فرسوده و اطلاع رسانی به منظور نوسازی این بافت ها، توجه ویژه ای داشته باشند و با برنامه ریزی های کارشناسانه این امر را تحقق بخشند. قطعا کاهش حجم بافت های فرسوده که اکنون بیش از هزار هکتار از مساحت کرج را به آغوش کشیده اند، بدون مشارکت ساکنین و مالکین بناهای ریزدانه و ناپایدار شدنی نیست و باید آنها را به میدان مشارکت بکشانیم. اسکندری گفت: توجه به نوسازی بافت های فرسوده گامی است در راستای پیشگیری از مشکلات احتمالی آینده که با اجرای طرح های ویژه نوسازی و بهسازی در سطح شهر می توان از آسیب های جدی در این زمینه جلوگیری کرد. راه اندازی دفاتر محله ای خدمات نوسازی یا اجرای پروژه های مشارکتی و الگو در محدوده بافت های فرسوده به منظور ترغیب شهروندان به بهسازی این بناهای فاقد استحکام از جمله راهکارها به منظور سرعت بخشیدن به پروسه بهسازی و نوسازی است.
وجود 26 هکتار بافت فرسوده در سطح منطقه 9 شهرداری کرج
این مسئول با بیان اینکه از مجموع مساحت 690 هکتاری منطقه 9 شهرداری کرج چیزی در حدود 26 هکتار در اشغال بافت های فرسوده و ناپایدار است، افزود: با توجه به اهمیت موضوع، برنامه ریزی هایی بر مبنای سیاست های اصولی منطقه صورت گرفته است تا با حمایت همه جانبه شهروندان و سرمایه گذاران برای نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده به اجرا در آید. به گفته مدیر منطقه 9 شهرداری کرج، موضوع احیای بافت های فرسوده از دغدغه های مهم مدیریت شهری می باشد و لذا در سالی که بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری با عنوان «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» نامگذاری شده است؛ به دنبال احیای بخشی از این بافت در سطح منطقه با همکاری شهروندان و دستگاه های ذیربط برابر برنامه پنجم توسعه اقتصادی کشور می باشیم. اسکندری در پایان یادآور شد: مدیریت منطقه 9 شهرداری کرج در سال جاری به دنبال آن می باشد تا با توجه به تسهیلات اعطایی از جمله وام های بانکی، خدمات فنی و مهندسی، تراکم های به تعویق افتاده، تخفیف عوارض و همکاری هرچه بیشتر شهروندان، بحث نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده را در سطح گسترده ای از منطقه محقق سازد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود