29 فروردین 1394
شماره خبر: 140438

ضرورت تبیین استراتژی های کارآمد برای رفع معضلات ترافیکی شهر کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

ضرورت تبیین استراتژی های کارآمد برای رفع معضلات ترافیکی شهر کرج


رئیس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج بر ضرورت تبیین استراتژی های کارآمد به منظور رفع معضلات ترافیکی شهر تاکید کرد و گفت: مرکز پژوهش ها به عنوان عاملی جهت ایجاد ارتباط ساختاری بین حوزه های نظری و اجرایی قلمداد می شود.
توسعه و بهبود خدمات حمل و نقل عمومی در کلانشهر کرج از مسائل مهمی است که مسئولان شهری برای تحقق آن برنامه ریزی های متنوعی را در دستور کار خود دارند. بخش حمل و نقل به عنوان یک بخش‌ زیربنایی در همه عرصه های جامعه اعم از اقتصادی، فرهنگی، توسعه ای و زیرساختی نقش مهمی ایفا می کند و می توان گفت؛ حمل و نقل علاوه بر این به عنوان مهمترین عامل برای حرکت جامعه در مسیر تحقق "توسعه پایدار" است. بر این اساس، لازم است همه دستگاه های ذیربط در راستای تحول و پویایی این مهم تلاش کنند. در این راستا می توان به نقش مدیریت شهری در کاهش مشکلات حوزه حمل و نقل و ترافیک شهری اشاره کرد؛ شهرداری با استفاده از پتانسل های کارشناسی و بهره گیری از ظرفیت های سازمانهای تاکسیرانی، اتوبوسرانی، قطارشهری همچنین معاونت حمل و نقل و ترافیک می تواند با ارائه طرح های کارآمد، بحران و معضل ترافیک شهری را کاهش دهد. بی شک مدیریت شهری به عنوان بزرگترین دستگاه اجرایی شهر باید زمینه را به منظور ارائه راهکارهایی برای رفع موانع و چالشهای ترافیکی از طریق ایده های کارشناسی فراهم کند، این سیستم مدیریتی همچنین باید به اجرای طرحهای ترافیکی مناسب با توسعه شهر ورود جدی داشته باشد. تحقق این مهم باید به جد در برنامه ها و سرفصل های کاری دستگاه های متولی حمل و نقل و ترافیک قرار گیرد؛ زیرا پرداختن به این موضوع با توجه به رشد شهرنشینی در کرج از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
موضوع جلسه مشترک حوزه حمل و نقل و مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج که با حضور مجید کاویانی عضو شورا و رئیس این مرکز برگزار شد، بحث و گفتگو در خصوص مسائل ترافیک شهر کرج و اندیشیدن به راهکارهای عملی با هدف رفع مشکلات این بخش با حضور افضلی، معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری کرج و دیگر کارشناسان این حوزه بوده است. به گفته کاویانی از شاخص ترین و کارآمد ترین خروجی های کمیته های مرتبط با مرکز پژوهشها ایجاد ارتباط ساختاری بین حوزه های نظری و اجرایی همچنین تقویت پل ارتباطی بین حوزه ای است. وی افزود: بدنه کارشناسی مجموعه شهرداری توانمند است و برای ارتقاء سطح فعالیت های تخصصی لازم است، ارتباط خوب و شایسته تری را با شورای اسلامی شهر داشته باشند. هدف از تشکیل جلسات و کاگروه های ذیربط با حوزه پژوهش ها نیز دستیابی به اهداف کلان مجموعه مدیریت شهری می باشد. کاویانی اظهارداشت: با شیوه های مختلفی می توان مشکلات حوزه حمل و نقل ترافیک در کلانشهر کرج را مرتفع کرد که باید اذعان داشت در بهره گیری از هر روشی در گام نخست نیاز به بررسی و پژوهش است. وی اظهارداشت: هدف از تشکیل کمیته پژوهش ها در شورای اسلامی شهر کرج نیز تحقیق و پژوهش در خصوص موارد متعددی است که با رفع آن مشکلات متعدد و اجتناب ناپذیر شهری مرتفع می شود. از جمله آن نیز می توان به مشکلات حوزه حمل و نقل و ترافیک اشاره داشت. رئیس مرکز پژوهش ها و مطالعات شورای اسلامی شهر کرج، عنوان کرد: در کمیته پژوهش ها که این بار با محور رسیدگی به مسائل حوزه ترافیک شهر کرج تشکیل شد، هدف رسیدن به استراتژی های کارآ و اجرای آن توسط شورای اسلامی شهر کرج است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود