25 فروردین 1394
شماره خبر: 140235

هدایت گل و لای و رسوبات کوه نورالشهداء به زمین های مجاور

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 هدایت گل و لای و رسوبات کوه نورالشهداء به زمین های مجاور


قائم مقام معاون خدمات شهری شهرداری کرج با تشریح عملکرد این معاونت در روزهای بارندگی اخیر گفت: جلوگیری از ورود رسوبات کوه نورالشهداء و هدایت آن به سمت زمین های مجاور و نیز رفع انسداد کانال انتقال آب در میدان کرج، از مهمترین اقدامات این معاونت و سازمان ها و بخش های زیرمجموعه بود.
اصغر نصیری با اعلام این مطلب اظهار داشت: همزمان با اعلام هواشناسی مبنی بر شروع بارش های بهاری و نزول باران رحمت در شهر کرج و احتمال آبگرفتگی در سطح شهر، نیروهای این معاونت به حالت آماده باش در آمده و در کلیه نقاط سطح شهر برای انجام عملیات مربوطه مهیا شدند. وی با بیان اینکه این هماهنگی از طریق مدیران و همکاران مستقر در مناطق شهرداری کرج انجام گرفت، اظهار داشت: در میدان طالقانی واقع در منطقه عظیمیه، به دلیل فرسایش خاک و عدم مدیریت صحیح از سوی دستگاه متولی برای نصب نکردن گابیون، امکان ورود گل و لای به سطح شهر وجود داشت که از وقوع این امر با تلاش نیروهای مربوطه و مدیریت به موقع از سوی معاونت خدمات شهری جلوگیری شد.
نصیری، روند جلوگیری از ورود گل و لای به بلوار طالقانی را تشریح کرد و بیان داشت: با مدیریت به موقع، این گل و لای به زمین های مجاور و مناطق پایین دست هدایت و منتقل شد. این مسئول همچنین رفع انسداد کانال انتقال آب در میدان کرج، جنب زیرگذر شورا و زیرگذر مطهری را به عنوان یکی از فعالیت های برجسته این معاونت در روزهای جاری ذکر کرد و ادامه داد: با توجه به روباز بودن کانال مربوط به اداره آبفا در مسیر مذکور، شاخه های تنومندی از درختان و دیگر عناصر مخل حرکت آب، وارد کانال شده و با جریان آب به سمت مدخل روبسته کانال حرکت کرده که همین امر باعث توقف آب در این نقطه و سرریز آن به سطح معبر شده بود. وی به ریختن زباله های سطح شهر توسط مردم به درون کانال نیز اشاره کرد و یکی دیگر از عوامل سد این کانال را وجود احجام و زباله هایی دانست. نصیری اذعان داشت: با حضور به موقع نیروهای آتش نشانی و دیگر همکاران معاونت خدمات شهری مناطق 1، 2 و 11 شهرداری کرج، الوار موجود در این کانال بریده و از مسیر حرکت آب در کانال خارج شد. قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری کرج تصریح کرد: با انجام این اقدامات از ورود آب به معبر جلوگیری به عمل آمد اما متاسفانه به دلیل وقوع همین آبگرفتگی در کانال پایین دست، آب به سطح شهر نفوذ کرده و برخی مغازه های واقع در محدوده مذکور دچار آبگرفتگی شدند. این مسئول در پایان تاکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع، نیروهای شهرداری به سرعت نسبت به رفع آبگرفتگی در این مغازه ها نیز اقدام کرده و مشکل ناشی از ورود آب به این اماکن به سرعت مرتفع گردید.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود