19 بهمن 1393
شماره خبر: 137278

آجرلو: تهدید حیات كرج با ساخت و سازهای بی رویه

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

آجرلو: تهدید حیات كرج با ساخت و سازهای بی رویه


نماینده شورای اسلامی شهر کرج در کمیسیون ماده 7 (قطع و جابجایی درختان) با اشاره به اینکه هم اکنون ساخت و سازهای بی رویه، حیات این کلانشهر را تهدید می کند، گفت: وجود پارکی مانند جهان نما، به طور قطع می تواند جان این شهر را در برابر آلودگی و ساخت و سازهای بی رویه نجات دهد.
فاطمه آجرلو با ابراز نگرانی از افزایش آلودگی هوا و مشکلات زیست محیطی اظهار داشت: برغم نیاز مبرم کرج به توسعه فضای سبز شهری و جنگلکاری، ساخت و سازها حیات درختان را تهدید می کند.
سیاست اصلی کمیسیون ماده 7 جلوگیری از قطع غیرمجاز اشجار است
وی با تاکید بر اینکه شهرداریها موظفند برای حفظ باغات بزرگ شهری حتی الامکان حمایت های لازم را از مالکان آنها به عمل آورند، افزود: به دلیل ایجاد ارزش افزوده برای املاک و اراضی در شهرهای بزرگ بویژه کرج و تهران، شاهد افزایش تقاضاها برای تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغات جهت انجام ساخت و ساز و بلند مرتبه سازی بر روی آنها هستیم که این معضل، توسل برخی مالکین، روشهای غیرقانونی خشکانیدن یا سوزاندن ریشه اشجار را به همراه داشته است. این مسئول، سیاست حاکم بر کمیسیون ماده ۷ (قطع و جابجایی درختان) را جلوگیری از تهدید حیات اشجار و استفاده از ابزارهای قانونی برای ایجاد بن بست های حقوقی در برابر متقاضیان قطع درختان دانست و اضافه کرد: تمامی دستگاه های ارائه دهنده خدمات موظفند قبل از انجام هرگونه عملیات عمرانی که مستلزم قطع درختان و یا تخریب فضای سبز باشد،‌ علاوه بر سایر مجوزهای لازم،‌ از شهرداری (کمیسیون موضوع ماده ۷ آیین نامه) مجوز اخذ کنند.
احیای جهان نما به افزایش سبزینگی کرج کمک کرد
آجرلو در ادامه با اشاره به پروژه بازسازی پارک جهان نما از سوی سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج گفت: کرج نیازمند اجرای چنین پروژه هایی برای بازگشت به گذشته باغشهری خود است، در واقع احیای پارک جهان اقدامی مطلوب از سوی سازمان پارکها بود که توانست تا حد زیادی، به سبزینگی شهر کرج کمک کند. عضو شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه هم اکنون جهان نما از وضعیت نسبتا خوبی برخوردار است، اعلام کرد: با اجرای فاز اول بهسازی و بازسازی جهان نما، این پارک به محلی برای حضور خانواده های کرجی برای تفریح و گردش تبدیل شده است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود