2 شهریور 1393
شماره خبر: 127930

هفته دولت آینه عملکرد دولتمردان است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

هفته دولت آینه عملکرد دولتمردان است


شهردار کرج از هفته دولت به مثابه آینه عملکرد دولتمردان یاد کرد و گفت: هفته دولت فرصتی است که دست اندکاران نظام در آن به بیان عملکردها و سیر کارهای انجام شده برای خدمت به مردم می پردازند.
علی ترکاشوند با اشاره به آغاز هفته دولت با یادآوری نامگذاری سال جاری با عنوان "سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی" افزود: در این هفته اقدامات انجام شده از سوی مسئولان کشوری برای مردم بازگو می شود و مردم نیز با نگاهی منطقی عملکرد دولت و خدمات ملموس آن را در فضایی آکنده از واقعیت تحلیل و ارزیابی می کنند. وی با بیان اینکه عملکرد دولت در اجرای طرح های عمرانی، زیرساختی، زیربنایی که منتهی به تقویت ساختارهای کشور در عرصه های عمران و آبادانی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و ... است، خلاصه می شود، گفت: دولت با دید کلان اجرای این طرح ها را در دستور کار خود قرار می دهد بطوریکه با اجرای آن کشور منتفع می شود و به دنبال آن نیز مردم در رفاه حداکثری قرار می گیرند. ترکاشوند بر ضرورت افزایش ارتقاء استانداردهای تامین کننده رفاه مردم از سوی دولتمردان کشور تاکید و عنوان کرد: تلاش برای رسیدن به ایده آل ها و افزایش سرانه های مطلوب زندگی از رسالت های مهم مسئولان کشور است که باید برای تحقق آن تلاش شود. وی، رسیدگی به وضع معیشتی مردم و کاهش حجم مسائل و مشکلات مردمی را مهم ارزیابی کرد و با بیان اینکه توزیع خدمات دولت باید بگونه ای باشد که فاصله طبقاتی از بین برود، افزود: رسیدن به این مهم برای ارتقای کیفیت زندگی مردم ضروری است. وی گفت: شاخص کیفیی زندگی بر این موضوع تأکید دارد که اگر چه اقتصاد در بهبود سطح زندگی نقش مؤثر دارد اما شرط کافی برای ارتقای کیفی زندگی محسوب نمی‌شود و شروط دیگری نیز برای ارتقای این شاخص در زندگی افراد لازم است که از جله این شاخص ها نیاز سنجی مشکلات مردمی و رفع آن به پشتوانه اجرای قدامات کارشناسی است.
کیفیت عنصر کلیدی در سیاستگذاری های اجرایی کلان است
شهردار کرج با بیان اینکه کیفیت، عنصر کلیدی در سیاستگذاری های اجرایی کلان محسوب می شود، گفت: سطوح عملکرد نیازهای اجتماعی و میزان دستاوردهای آن برای افراد در زمینه‌های بهداشت، آموزش، رفاه اقتصادی، شادکامی، توانایی انجام کار‌ها و کنترل داشتن بر موقعیت‌ها و فرصت‌های زندگی از دیگر شاخص‌های کیفیت زندگی است که باید به جد در دستور کار دولت به عنوان مجری طرح های دولتی باشد. ترکاشوند، بر خورداری از سلامت، رفاه و امنیت غذایی، تامین اجتماعی کارآمد، فرصت‌های برابر، توزیع مناسب در آمد، نهاد مناسب خانواده دور از فقر، فساد، تبعیض و بهره‌مندی از محیط زیست مطلوب را از دیگر رسالت های مهم دولت ذکر کرد. وی گفت: ارتقاء کیفی زندگی مردم و فراهم آوردن زمینه های رفاه عمومی هدف اصلی تدوین سیاست‌ها، برنامه‌ها و اقدامات دولتمردان کشور است و به عنوان شاخصی برای ارزیابی و نظارت بر عملکرد تصمیم گیران دولت مورد استفاده قرار می‌گیرد. ترکاشوند در پایان اظهار امیدواری کرد که در سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی همه ارگان ها و نهادهای خدمت رسان همچون شهرداری ها با همکاری دولت و مسئولان شاخص‌های کیفیت زندگی مشخص شده در سند چشم انداز توسعه را تا‌حد ممکن ارتقاء دهند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود