12 مرداد 1393
شماره خبر: 126678

امکان جذب میلیون ها دلار سرمایه گذاری خارجی با راه اندازی نمایشگاه دایمی گل و گیاه

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

امکان جذب میلیون ها دلار سرمایه گذاری خارجی با راه اندازی نمایشگاه دایمی گل و گیاه


شهردار کرج با انتقاد از تعلل وزارت جهاد کشاورزی در راه اندازی نمایشگاه دایمی گل و گیاه برابر با تعهدات این وزارتخانه هنگام تغییر کاربری اراضی واقع در ورودی کلانشهر کرج از سمت گرمدره، خواستار تذکر جدی استانداری البرز و سایر نهادهای نظارتی به این نهاد شد و گفت:..
با راه اندازی نمایشگاه مذکور امکان ایجاد 50 هزار فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم، جذب میلیون ها دلار سرمایه گذاری خارجی و نیز بهبود پوشش سبز کرج مهیا می شود.
علی ترکاشوند در حاشیه بازدید از پروژه های عمرانی سطح شهر اظهار داشت: امسال در حالی سومین نمایشگاه گل و گیاه در پارک چمران کرج برگزار می شود که شاهد استقبال مطلوب و بازدید میلیونی شهروندان از دو نمایشگاه قبل بوده ایم، این مهم نشانگر میزان علاقمندی عموم نسبت به دایر کردن چنین نمایشگاهی در کلانشهر کرج است که در صورت استقرار دایمی آن دیگر شاهد مشکلاتِ ترافیکی در هسته مرکزی شهر، تراکم بازدیدکنندگان و مشکلات مکان یابی نخواهیم بود. وی با تاکید بر اینکه راه اندازی نمایشگاه دایمی گل و گیاه موجب فعال سازی بخش اعظمی از ظرفیت فرودگاه بین المللی پیام به منظور واردات گل و گیاه و انواع درختچه های زینتی از کشورهای مطرح جهان خواهد شد، بیان کرد: با توجه به نزدیکی کرج به تهران و قزوین، استان های شمالی و مرکزی کشور و مطرح بودن این کلانشهر به عنوان شاهراه ارتباطی چندین استان، قطعا شاهد استقبالِ مطلوب از نمایشگاه دایمی گل و گیاه خواهیم بود و ده ها شرکت تولیدی و فعالان و سرمایه گذاران حوزه گل و گیاه جهت سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی روانه شهرمان می شوند و مردم نیز از این اقدام خوب بهره و انتفاع می برند. به گفته ترکاشوند، تبدیل کرج به قطب گل و گیاه کشور، امکان تبدیل فرودگاه پیام به بارانداز صادرات و واردات گل و گیاه، افزایش سطح کشت گل و گیاه و درختچه های زینتی در اراضی مستعد استان، اصلاح روش های آبیاری و افزایش بهره وری اراضی کشاورزی، امکان راه اندازی مراکز دانشگاهی مرتبط با حوزه کشاورزی و گل و گیاه، ایجاد صنایع و واحدهای تولیدی مرتبط با نمایشگاه در کرج و... از جمله مواهب راه اندازی نمایشگاه مذکور است.
تبدیل برخی از اراضی خالی سطح شهر به گلخانه
این مسئول با تصریح بر اینکه با آغاز مقدمات راه اندازی نمایشگاه دایمی گل و گیاه شاهد تبدیل بسیاری از اراضی خالی سطح شهر به گلخانه و مرکز پرورش گل و گیاه و نیز تقویت باغات و باغچه های سطح شهر خواهیم بود، این مهم را امری بازدارنده در تغییر کاربری گسترده باغات و اراضی کشاورزی دانست و ادامه داد: نمایشگاه گل و گیاه بین مردم و فضای سبز پیوندی دوباره برقرار می کند و موجب تقویت پوشش سبز شهرمان می شود. ترکاشوند با اشاره به تلاش دهه هفتاد وزارت جهاد کشاورزی برای تغییر کاربری یک قطعه زمین در ورودی کلانشهر کرج از سمت گرمدره (حوالی پل فردیس) از ترمینال و پایانه شهری (برابر طرح تفصیلی) به نمایشگاهی گفت: طبق رایزنی های صورت گرفته مقرر شده بود که این وزارتخانه در اسرع وقت نسبت به ایجاد مقدمات دو نمایشگاه دایمی در قطعه زمین مذکور اقدام نماید که متاسفانه با گذشت نزدیک به سه دهه کماکان شاهد روی زمین ماندن این وعده هستیم و به نظر می رسد در صورت بازگشتِ این زمین به شهر، مدیریت شهری عزم بهتری برای تحقق وعده ها داشته باشد. شهردار کرج، این کم کاری جهاد کشاورزی استان البرز را نوعی اسراف بیت المال و تعلل در خدمت رسانی به مردم و مهمتر از همه مغایر با اهداف سازمانی این وزارتخانه ارزیابی و عنوان کرد: در صورت دست به کار شدن سازمان جهاد کشاورزی استان البرز برای راه اندازی نمایشگاه دایمی گل و گیاه در اراضی مذکور، امکان ارایه محصولات کشاورزی باغداران و کشاورزان البرزی در آنجا ایجاد می شود و رونق اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار ایشان را به دنبال دارد. ترکاشوند ادامه داد: شورای اسلامی شهر و شهرداری کرج از رسانه های جمعی و گروهی استان البرز بویژه رسانه های محلی انتظار دارند با پیگیری ویژه موضوع، مسئولان را به سمتی هدایت کنند که برای تسریع در راه اندازی نمایشگاه مذکور احساس دغدغه نمایند تا شاهد پایان کم کاری سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در عمل به وعده ها باشیم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود