6 بهمن 1392
شماره خبر: 114688

افزایش زیبایی ورودی شهر از اتوبان تهران – كرج

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

افزایش زیبایی ورودی شهر از اتوبان تهران – كرج


مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج با اشاره به اجرای پروژه بهسازی رودخانه کرج و ایجاد دریاچه مصنوعی در آن گفت: اجرای این پروژه عظیم نیازمند همدلی مسئولان و کمک سرمایه گذاران بخش خصوصی است.
میزگرد برنامه در جستجوی فردا از رادیو البرز با محوریت بررسی مشکلات پیرامون احداث دریاچه مصنوعی کرج در پارک شهید چمران با حضور عباس زارع مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج و غلامرضایی رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج و گفتگوی تلفنی سریزدی معاون عمرانی استاندار البرز برگزار شد. در این میزگرد عباس زارع با اشاره به اینکه وجود رودخانه کرج در این کلانشهر نعمت و پتانسیل عظیمی است که باید از آن بهره حداکثری را برد، اظهار داشت: طی سالهای گذشته آنطور که باید به حیات و ساماندهی این رودخانه توجه چندانی نشده و این عدم توجه امروز باعث بروز مشکلاتی برای این بستر شده است. وی اشاره به اینکه بحث ساماندهی رودخانه کرج از حدود هشت سال گذشته مطرح بود و مسئولان این مهم را پیگیری می کردند، افزود: به دلیل اینکه کرج تحت پوشش استان تهران و آب منطقه ای تهران بود، هماهنگی با این شرکت سالها طول کشید تا موانع برطرف شود. این مسئول عنوان کرد: با استقلال کرج از تهران و تشکیل استان البرز و شرکت آب منطقه ای استان، روند پیگیری ها بهبود یافت به نحوی که سال گذشته کلنگ عملیات اجرایی ساماندهی رودخانه کرج و احداث دریاچه مصنوعی در این منطقه به زمین زده شد. زارع ادامه داد: هم اکنون یکی از مشکلات اصلی اجرای پروژه دریاچه مصنوعی کرج، وجود کارگاه خط دو مترو و قطار شهری است که باید تا اتمام پروژه، صبر کرد.
افزایش زیبایی ورودی شهر از اتوبان تهران - کرج
مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج با اشاره به پیشرفت مطلوب اجرای این پروژه یادآور شد: تاکنون شهردار کرج و دیگر مسئولان شهری از محل اجرای این پروژه بازدید کردند و در جریان امور قرار گرفتند. وی با اشاره به اینکه اجرای چنین پروژه هایی موجب هویت سازی برای شهر می شود، اضافه کرد: احداث این دریاچه به نحوی طراحی شده است که بالادست آن اتوبان تهران کرج قرار دارد و موجب افزایش زیبایی ورودی شهر می شود. این مسئول گفت: طبق برنامه ریزی در 12 هکتار از جبهه غربی رودخانه، پروژه احداث دریاچه مصنوعی اجرا می شود و جبهه شرقی نیز مسیر طبیعی رودخانه باقی خواهد ماند.
اجرای پروژه عظیم رودخانه کرج نیازمند همدلی مسئولان است
زارع افزود: همچنین در جبهه غربی یکسری از اراضی که متعلق به جهاد کشاورزی است، وجود دارد که شهرداری در حال توافق با این سازمان می باشد تا در این اراضی مراکز تفریحی و پارکینگ و ... احداث کند. مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج با اشاره به اینکه این پروژه بسیار عظیم، بزرگ و گسترده است، اظهار داشت: اجرای آن نیازمند اختصاص اعتبارات ویژه و همدلی مسئولان است. وی با اشاره بر لزوم اجرای اصل 44 قانون اساسی افزود: باید با بهره گیری از توان بخش خصوصی و سرمایه گذاران، این پروژه هرچه سریعتر به پیشرفت قابل قبولی برسد.
ساماندهی رودخانه کرج منجر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود