3 مهر 1391
شماره خبر: 12101

تشکیل آب منطقه ای البرز به روند ساماندهی رودخانه کرج سرعت می بخشد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

تشکیل آب منطقه ای البرز به روند ساماندهی رودخانه کرج سرعت می بخشد

سپیدار آنلاین: مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج با اشاره به تشکیل اداره آب منطقه ای استان البرز، این مهم را باعث سرعت بخشیدن به روند ساماندهی رودخانه کرج اعلام کرد.
عباس زارع ظهر امروز در میزگرد رادیویی برنامه در جستجوی فردا رادیو البرز که با موضوع و محوریت ساماندهی رودخانه کرج برگزار شد، اظهار داشت: رودخانه کرج از قسمت شمالی شهر منطقه بیلقان وارد شهر و از جنوبی ترین قسمت شهرک وحدت در منطقه 10 از کرج خارج می شود. وی با اشاره به اینکه از سالهای گذشته ساماندهی این رودخانه از خواسته های به حق شهروندان بود، افزود: در واقع این فضا بسیار خاص و در کشور بی نظیر و کم است که باید به نوعی ساماندهی شود تا همشهریان و افرادی که از این محل گذر می کنند، بهره مطلوبی ببرند.
ساماندهی رودخانه کرج مورد بی مهری قرار گرفته است
این مسئول عنوان کرد: در این زمینه طی دو دهه گذشته به مقوله ساماندهی رودخانه کرج کم توجهی شده به نحوی که بدترین رخ های شهری و نماهای اصلی و زشت ساختمانهای حاشیه به طرف رودخانه است که باید ساماندهی شود. زارع ادامه داد: طی چندین سال گذشته در استان این مهم مورد توجه قرار گرفت و چندین بار در جلسات مختلف امام جمعه، شورای شهر، شهردار و دیگر مسئولان بر تحقق آن تاکید کردند.
شهرداری و شورا طی سه سال گذشته اعتبارات مورد نیاز را اختصاص دادند
مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج یادآور شد: در دوره سوم شورای شهر این پروژه به عنوان یکی از پروژه های اصلی در دستور کار شهرداری قرار گرفت و از نیمه سال 88 اعتبار از سوی شهرداری اختصاص یافت تا مطالعات و طراحی آن صورت گیرد. وی با اشاره به خاص بودن این پروژه، از به کارگیری مشاور متخصص و ورزیده برای انجام مطالعات و طراحی های اجرای پروژه ساماندهی رودخانه کرج خبر داد و اضافه کرد: تاکنون بخشهایی از مطالعات مربوطه انجام شده است.
عدم هماهنگی آب منطقه ای تهران اجرای پروژه را به تعویق انداخت
این مسئول گفت: از نظر حقوقی مدیریت رودخانه ها بر عهده وزارت نیرو و شرکتهای آب منطقه ای است و رودخانه کرج نیز از این موضوع مستثنی نیست اما هیات دولت در سفر استانی به اهواز و خوزستان مصوبه را گذراندند که بر اساس آن شهرداریها می توانند با هماهنگی وزارت نیرو و شرکت آب منطقه ای نسبت به ساماندهی رودخانه ها اقدام کند. زارع افزود: در این زمینه توافقات ابتدایی برای اجرای این پروژه صورت گرفت و هم اکنون مطالعات در قسمتهایی از این پروژه به طراحی رسیده است اما متاسفانه ایجاد هماهنگی بین شهرداری کرج و شرکت آب منطقه ای استان تهران به سادگی امکان پذیر نشد و به همین دلیل نیز تا امروز به نتیجه ای نرسیده است.
با تشکیل آب منطقه ای البرز روند ساماندهی رودخانه کرج سرعت می گیرد
مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج عنوان کرد: طی سه ماه گذشته شرکت آب منطقه ای استان البرز شکل و سرعت نسبتا خوبی در خصوص تصمیم گیری این پروژه صورت گرفته است و امید می رود که سرعت خروجی مناسبی داشته باشد. وی اعلام کرد: سه سال است که به دلیل عدم هماهنگی فنی و حقوقی در اجرای این پروژه، سالانه شهرداری و شورای اسلامی شهر در بودجه سالیانه اعتبارات مورد نیاز را پیش بینی کردند اما به دلیل عدم رفع مشکلات حقوقی پروژه آغاز ولي اجرایی نشد.



منبع: کامنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود