26 بهمن 1390
شماره خبر: 4946

سال آینده تمامی فیلمهای فجر را به البرز می آوریم

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

سال آینده تمامی فیلمهای فجر را به البرز می آوریم

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با شاره به میزبانی این استان از بخشهای مختلف جشنواره فجر گفت: این حجم میزبانی برنامه های فجر در یک استان کم نظیر است و تلاش می کینم سال آینده تمامی فیلمهای جشنواره فجر را در استان نمایش دهیم.
قادر آشنا در حاشیه مراسم اختتامیه سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر در ارزیابی کلی از میزبانی جشنواره بین المللی فیلم فجر اظهار داشت: در ادامه تحقق شعار دولت مبنی بر تمرکز زدایی و توجه به استانها، این شعار به زیبایی در استان البرز جنبه عینی پیدا کرد و از شعار به عمل تبدیل شد. وی افزود: در استان نوپای البرز میزبانی چندین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از کشور ایران و سایر نقاط، جشنواره شعر فجر، تجسمی فجر و.... را شاهد بوده ایم و این امر در نوع خود بی نظیر است. آشنا گفت: بعد از تهران، البرز تنها استانی است که به این گستره و وسعت به حوزه فرهنگ و هنر پرداخته است. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در ادامه جشنواره بین المللی فیلم فجر را بزرگترین رویداد فرهنگی کشور قلمداد کرد و در خصوص رایزنی های قبلی برای میزبانی فیلم های فجر در استان البرز افزود: طبق نظرسنجی های انجام شده البرز بعد از تهران، دومین استانهای کشور در بحث دیدن فیلم محسوب می شد. آشنا گفت: با تفاهم نامه ای که میان این اداره و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منعقد شد در صدد اکران 50 درصد فیلمهای فجر سی ام در استان البرز برآمدیم. وی ادامه داد: خوشبختانه استقبال بی نظیری از این فرایند صورت گرفت و سال بعد نیز سعی می کنیم تمام فیلمها را برای اکران به جشنواره استان بیاوریم.
وی افزود: اکران فیلم های فجر در البرز تا حد قابل توجهی در کاهش رفت و آمدهای درون شهری و برون شهری کمک کرد.
البرز سه شنبه میزبان موسیقی بین المللی فجر
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه اعلام کرد: پس از اختتامیه فیلم فجر، شاهد میزبانی بیست و هفتمین جشنواره موسیقی بین المللی فجر در البرز خواهیم بود و اکثر اجراها نیز در سالن سیروس صابر اداره کل فرهنگ و ارشاد استان البرز خواهد بود.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود