3 تیر 1398
شماره خبر: 216083

کمبود نیرو در آموزش و پرورش البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

کمبود نیرو در آموزش و پرورش البرز


مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به کمبود نیرو در آموزش و پرورش البرز گفت: استفاده از نیروهای جوان و باانگیزه می تواند در افزایش کیفیت آموزش تأثیرگذار باشد.
سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با بیان اینکه بکارگیری نیروهای غیر متخصص در تدریس نتایج خوبی را به همراه نخواهد داشت، اذعان کرد: به دلیل کمبود نیرو در آموزش و پرورش، برخی از دبیران مدت سه سال در دروس مرتبط به هم در مدارس تدریس و در طول این مدت جهت توانمندسازی، دوره های ضمن خدمت را نیز سپری می کنند. مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به اجتناب ناپذیر بودن استفاده از دبیران بازنشسته و غیر موظف در مدارس به دلیل کمبود نیرو گفت: در بسیاری از موارد بازنشستگان به سبب تجارب بالا از کارایی بیشتری برخوردار هستند اما این واقعیت را نباید انکار کرد که استفاده از نیروهای جوان و با انگیزه می تواند در افزایش کیفیت آموزش تأثیرگذار باشد و در صورت تأمین نیرو، خروج نیروهای بازنشسته به تدریج انجام می شود. وی خاطر نشان کرد: با توجه به طرح ها و برنامه های لازم الاجرا در مدارس، حذف معاون فناوری نیز مدارس را با مشکلاتی مواجه کرده که این مورد هم به دلیل کمبود نیرو اتفاق افتاده است؛ بسیاری از معاونین فناوری در مقاطع ابتدایی و دوره اول متوسطه به امر تدریس مشغول هستند ضمن اینکه اجرای برنامه های ضروری در مدارس بر عهده مدیر است و باید اطلاعات لازم در زمینه استفاده از فناوری های نوین را داشته باشد.
توزیع 10 هزار بسته کاغذ در بین مدارس البرز
قاسمی در خصوص کمبود کاغذ در مدارس استان البرز بیان کرد: مکاتباتی با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز انجام شده که بر اساس آن، خرید و توزیع 10 هزار بسته کاغذ در بین مدارس صورت گرفته و مقرر شد 10 هزار بسته دیگر نیز در روزهای آتی تحویل مدارس شود. مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز اظهار کرد: با در نظر گرفتن تنگنای مالی مدارس و با توجه به مصوبات هیأت وزیران و دستور العمل های موجود مبنی بر معافیت مدارس دولتی از پرداخت قبوض، اما مصرف آب، برق و گاز بیشتر مدارس استان، خارج از سطح الگوی مصرف اعلام شده از سوی وزارت نیرو است.

منبع فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود