12 آذر 1397
شماره خبر: 206030

100 شهرک مسکونی البرز فضای آموزشی ندارند

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

100 شهرک مسکونی البرز فضای آموزشی ندارند


رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز البرز اعلام کرد: بیش از 100 شهرک مسکونی توسط انبوه سازان دراین استان احداث شده که فضای آموزشی برای آنها پیش بینی نشده است.
محمد رضا اسپرورین افزود:انتظار می رود انبوه سازان با عمل به تعهدات خود نسبت به تامین فضای آموزشی این شهرک ها اقدام کنند.وی خاطرنشان کرد: نبود فضای آموزشی دراین شهرک ها و ازسوی دیگر افزایش موج مهاجرت ها، استان البرز را با مشکل فضای آموزشی مواجه کرده است. اسپرورین گفت: فرسودگی تعداد زیادی از ساختمان های مدارس نیز از دیگر مشکلاتی است که آموزش و پرورش البرز را با چالش مواجه کرده است. وی با اشاره به اینکه سالانه باید 400 کلاس درس در این استان ساخته شود، یادآورشد: البرز در بخش زیرساخت‌های آموزشی از میانگین‌ کشوری عقب است. وی تراکم بالای دانش آموزی در کلاس های درس به ویژه در مناطق حاشیه ای و مهاجر پذیر و 2 نوبتی بودن مدارس را ناشی از کمبود فضای آموزشی در البرز دانست و ادامه داد: برای کاهش مشکلات آموزش و پرورش در البرز باید یک هم افزایی شکل بگیرد.
اسپرورین بیان داشت: برای تقویت آموزش و پرورش البرز در مرحله اول باید به سمت بهبود وضعیت زیرساخت‌ها رفت که در این زمینه افزایش اعتبارات دولتی و همچنین مشارکت بیشتر خیران نیک اندیش را می طلبد. وی تاکید کرد: خانواده هایی که در شهرک های مسکونی فاقد فضای آموزشی زندگی می کنند با مشکلات زیادی به دلیل نبود مدرسه روبرو هستند که ضرورت دارد به دغدغه های آنان توجه کرد.
استان البرز 450 هزار دانش آموز در یک هزار و 332 کد مدرسه دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود