11 آذر 1395
شماره خبر: 170546

آغاز فعالیت ارزیابان تدبیر در مدارس آموزش و پرورش ناحیه سه کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

آغاز فعالیت ارزیابان تدبیر در مدارس آموزش و پرورش ناحیه سه کرج


مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه کرج گفت: ارزیابان تدبیر با هدف ارزیابی اولیه از مدارس و نظارت بر برنامه عملیاتی منطبق با محورهای آموزشی را در مدارس این ناحیه آغاز کردند.
عبدالکریم رستمی افزود: براین اساس ارزیابان تدبیر بازدید های میدانی را به منظور ارتقاء مدیریت آموزشگاهی با رویکرد بهبود فرآیندهای تعلیم و تربیت در قالب تدوین برنامه سالانه مدارس انجام می دهند.
وی اظهار کرد: مجریان طرح تدبیر در مدارس این ناحیه باید به 18 مورد از جمله اجرای کیفی، بررسی نتایج کاری، رعایت گام های اجرایی، برگزاری جلسات توجیهی مناسب، تنظیم برنامه عملیاتی سالانه، توانمند سازی، استفاده از کارشناسان ، مستند سازی ابزاری، انجام ارزیابی فرایندی در طول سال تحصیلی، ارزیابی بهبود فرآیندها ، سامانه تدبیر و ارزیابی مستمر توجه خاص داشته باشند. وی از ارتقاء کیفیت مدیریت مدارس، بهبود کمی و کیفی فرآیند تعلیم و تربیت در مدارس، توانمند سازی نیروی انسانی به عنوان مهمترین هدف طرح تدبیر در مدارس یاد کرد. مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه کرج بیان کرد: برنامه تدبیر در مدارس در راستای تقویت خودباوری، برنامه محوری، توسعه مشارکت ، توانمندسازی کارکنان ، ارزیابی و بهبود مستمر، استفاده حداکثری از منابع در اختیار در قالب یک طرح وزارتخانه ای در مدارس کشور عملیاتی شده است.
رستمی در ادامه اجرای طرح تدبیر در 240 آموزشگاه دولتی و غیر دولتی آموزش و پرورش ناحیه 3 کرج پرداخت و یادآور شد: 23 نفر اعضای تیم ارزیابی تدبیر از مدارس این ناحیه را تشکیل می دهند.به گفته وی : برای انجام ارزیابی صحیح از مدارس ، برای ارزیابان تدبیر ناحیه سه کرج دو کارگاه آموزشی از سوی معاونت آموزش ابتدایی این ناحیه در هفته جاری برگزار شد. وی تاکید کرد: اعضای تیم ارزیاب تدبیر تا پایان سال تحصیلی 96-95 مسوولیت گزارش دهی از چگونگی اجرای طرح تدبیر در مدارس را با توجه به فرم ها و مستندات مربوطه در مدارس این ناحیه را بر عهده دارند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود