7 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 141027

کسی مجاز نیست برای معتکفان از اعتبارات دولتی هزینه کند

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

کسی مجاز نیست برای معتکفان از اعتبارات دولتی هزینه کند


رییس اداره تبلیغات اسلامی شمال کرج گفت: مساجد در برگزاری اعتکاف به صورت مستقل عمل می‌‌کنند، هیچ‌ کس مجاز نیست از اعتبارات دولتی برای معتکفان هزینه کند.
حجت‌الاسلام محمدرضا معینی با اعلام خبر برگزاری مراسم اعتکاف در بیش از ۷۰ مسجد شهرستان کرج، گفت: پیش‌بینی می‌شود نسبت به سال گذشته افراد بیشتری در مساجد معتکف شوند.
وی در ادامه گفت: ستاد مرکزی اعتکاف قیمت حضور در مراسم اعتکاف را تعیین نمی‌کند. برخی از مساجد هزینه‌ای از معتکفان دریافت نمی‌کنند به این دلیل که بانی دارند و یا مسجد منابعی دارد که هزینه‌های سه افطار و سه سحر و هزینه‌های جانبی را تأمین می‌کند. این مسئول با اشاره به اینکه برخی مساجد از هیچ گونه منابع درآمدی برخوردار نیست، گفت: هیچ‌ کس مجاز نیست از اعتبارات دولتی برای معتکفان هزینه کند چون اعتکاف یک امر شخصی است و خود معتکفان نیز راضی نیستند هزینه بیت‌المال برای اعتکاف آنها صرف شود. این عضو ستاد مرکزی اعتکاف در ادامه اظهار کرد: تعداد معتکفان به حدی زیاد است که نمی‌توان برای هر فرد یک بسته فرهنگی شامل کتاب، جزوه، آموزش احکام اعتکاف و... ارائه داد و ما از خیرین دعوت می‌کنیم که در برگزاری مراسم اعتکاف به مساجد کمک کنند. حجت الاسلام معینی ادامه داد: نحوه برگزاری مراسم اعتکاف بیشتر وابسته به مدیریت امام جماعت مسجد است و سازمان تبلیغات فقط هماهنگ کننده، حامی و پشتیبان برنامه‌های فرهنگی است. مسئله اعتکاف یک امر شخصی است که متولی آن مساجد و مدیر برگزاری آن امام جماعت است. وی در پایان گفت: تقارن زمان امتحانات مدارس و اعتکاف را موجب نگرانی و دغدغه جوانان است ولی با توجه به این همزمانی پیش‌بینی می‌کنیم که تعداد معتکفان بیش از سال گذشته باشد.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود