27 فروردین 1394
شماره خبر: 140407

ستاد اعتکاف البرز هفته آینده فعال می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

ستاد اعتکاف البرز هفته آینده فعال می شود


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز از آغاز فعالیت ستاد اعتکاف استان طی هفته پیش رو خبر داد و گفت: نام نویسی از معتکفان به صورت اینترنتی خواهد بود.
حجت الاسلام سید عباس مسعودی با اشاره به در پیش بودن آیین اعتکاف اظهار داشت: اعتکاف فرصتی ارزشمند برای بنده مومن جهت اظهار بندگی به خداوند و دوری از تجملات و راهبردی اصولی برای ترک تعلقات مادی است. وی گفت: بسیاری از افراد اعتکاف را فرصتی برای کاهش فشارهای روحی ناشی از درگیر شدن در دنیای مادی می دانند و همه ساله برای شرکت در این آیین معنوی لحظه شماری می کنند. حجت الاسلام مسعودی از آغاز فعالیت ستاد اعتکاف استان البرز در هفته آینده خبر داد و افزود: علاوه بر ستاد مرکزی، در هر شهرستان نیز یک ستاد با مشارکت نهادهای دینی و مذهبی تشکیل خواهد شد. وی گفت: این ستاد با حضور نماینده آموزش و پرورش، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد اقامه نماز استان و نماینده امام جمعه و شهرداری کرج تشکیل و آغاز به کار خواهد کرد. وی یادآور شد: با توجه به اینکه امسال ثبت نام معتکفان به صورت اینترنتی است، باید متولیان مساجد با مراجعه به واحد انفورماتیک اداره کل تبلیغات اسلامی استان، نسبت به انجام مقدمات ایجاد فضای ثبت نام ویژه همان مسجد اقدام کنند.
اعلام برنامه های آیین معنوی اعتکاف
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز افزود: حضور مبلغ و مبلغه ها در مساجد، توزیع بسته های فرهنگی شامل ادعیه، توصیه های دینی و مذهبی در بین معتکفین و تشکیل حلقه های معرفت از جمله برنامه های پیش بینی شده برای هر چه پُر بار تر شدن آیین معنوی اعتکاف امسال است. به گفته مسعودی پاسخ به شبهات دینی، بیان احکام آیین اعتکاف، مداحی و... از دیگر برنامه های پیش بینی شده در این ایام است. حجت الاسلام مسعودی با اشاره به شرکت ۱۲ هزار نفر در آیین اعتکاف سال گذشته در استان البرز، پیش بینی کرد امسال استقبال از این آیین دینی مذهبی به ۱۵ هزار نفر افزایش یابد. وی در پایان گفت: همه ساله حضور نوجوانان و جوانان برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف برجسته و چشمگیر است و امید است که امسال نیز شاهد شرکت گسترده این قشر باشیم.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود